۰
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵

نوپک بی سروصدا به جریان افتاد

کمیته قضایی سنای آمریکا، هفته جاری لایحه نوپک را برای محدود کردن نفوذ اوپک پلاس در بازار نفت، بی سر و صدا به جریان انداخت.
نوپک بی سروصدا به جریان افتاد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،این لایحه ممکن است پس از انتخابات هشتم نوامبر، توسط قانونگذاران آمریکایی بررسی شود.
لایحه "هیچ کارتل تولیدکننده و صادره کننده نفت" معروف به نوپک، پس از این که وزیران اوپک پلاس در جلسه پنجم اکتبر، کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز را تصویب کردند، بار دیگر در کنگره آمریکا احیا شد.
این اقدام با وجود لابی دولت بایدن صورت گرفت. قیمتهای بالا، نقطه ضعف دولت بایدن و دموکرات‌هایی است که به دنبال حفظ اکثریت کنگره در انتخابات میان دوره ای هستند.
کمیته قضایی سنا که این لایحه را در ماه مه تصویب کرده بود، اکنون آن را به صحن سنا برده است.
چاک گریسلی، سناتور جمهوریخواهی که از حامیان لایحه نوپک است، تلاش کرده است آن را به لایحه سیاست دفاعی سالانه الحاق کند. این تلاش، بی نتیجه ماند اما این لایحه ممکن است به قانون دیگری که اواخر امسال تصویب می شود، الحاق شود.
آینده این لایحه اکنون به چاک شومر، رهبر اکثریت سنا که دموکرات است، بستگی دارد. برنامه سنا پس از انتخابات مشخص می شود که ممکن است مانع بررسی این لایحه شود.
شومر ششم اکتبر گفته بود آنچه عربستان سعودی برای کمک به پوتین برای ادامه جنگ نفرت انگیز و شریرانه علیه اوکراین انجام داد، هیچ گاه از خاطر آمریکایی‌ها نخواهد رفت. ما تمامی ابزارهای قانونی از جمله نوپک را برای پرداختن به این اقدام منفعت طلبانه، بررسی می کنیم.
بر اساس گزارش رویترز، اگر نوپک توسط سنا و کنگره توسط شود، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را تغییر می دهد و مصونیت حاکمیتی که اعضای اوپک پلاس و شرکتهای ملی نفت آنها در برابر شکایت قضایی برای دستکاری قیمت نفت برخوردار بودند، لغو می شود.
کد مطلب: 177977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *