۰
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰

کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج در بازار

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی مشهد گفت:با توجه به فصل برداشت برنج طی یک ماه گذشته قیمت برنج ایرانی حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۱۵ درصدی قیمت برنج در بازار
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید حسینعلی شرف‌ زاده در خصوص قیمت برنج و روغن در بازار اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت برنج طی یک ماه گذشته قیمت برنج ایرانی حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر قیمت برنج درجه یک ممتاز کیلویی ۱۲۰ تا ۱۲۲ هزار تومان است.
وی افزود: همچنین قیمت برنج پاکستانی ممتاز کیلویی ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است. اگرچه موجودی برنج در بازار زیاد است اما عرضه از تقاضا پیشی گرفته و بازار فروش راکد است.قیمت برنج هندی در بازار کیلویی ۳۸ هزار تومان است. به طور در حال حاضر اکثرا بازار مواد غذایی راکد و عرضه مواد غذایی بیشتر است.

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی مشهد درباره کاهش قیمت روغن بیان کرد: پس از اصلاح نظام یارانه‌ها که دولت قیمت جدید روغن را اعلام کرد تا کنون قیمت روغن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد در برخی از انواع کاهش داشته است. دلیل کاهش قیمت روغن غیر کارشناسی بودن قیمت اولیه است. در حال حاضر قیمت یک روغن ۵ کیلویی از ۴۰۵ هزار تومان به ۳۴۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها رسیده است، البته باز هم به نوع کالا و برند روغن بستگی دارد. در حال حاضر روغن به حد کافی در بازار موجود بوده و خرده فروش و عمده فروش براساس سود قانونی روغن را به فروش می‌رسانند.
کد مطلب: 178033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *