۰
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

الخزعلی: الکاظمی به مسئولیتش در حفظ امنیت و ثبات عمل نکرد

بدترین شب را پس از ۲۰۰۳ گذراندیم
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی پس از بازگشت آرامش به بغداد از عملکرد نخست‌وزیر کشورش به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح برای حفظ امنیت انتقاد کرد.
الخزعلی: الکاظمی به مسئولیتش در حفظ امنیت و ثبات عمل نکرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از شفق نیوز، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اظهار کرد: دوشنبه شب و روز سه شنبه بدترین شب و روزی بودند که پس از سال ۲۰۰۳ پشت سر گذاشتیم و به مرحله تهدید کشور رسیدیم.
وی گفت: آنچه رخ داد گسترش گروه‌های مسلح در اکثر استان‌های مرکزی و جنوبی بود و این گروه‌ها از انواع سلاح‌ها استفاده کردند و شهروندان را به وحشت انداختند. همچنین برخی از این گروه‌ها میادین نفتی در استان‌های بصره و ناصریه را محاصره کردند؛ اقدامی که یک تهدید اقتصادی محسوب می‌شود.
الخزعلی افزود: علاوه بر این تهدیدی برای زائران امام حسین علیه السلام وجود داشت و اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد، ممکن بود که مراسم اربعین را تحت الشعاع قرار دهد.
الخزعلی تاکید کرد: باید از دستورات مرجع تبعیت کرد، چراکه ایشان داناترین و با بصیرت‌ترین شخص هستند و اگر همه به رهنمودهای مرجعیت توجه می‌کردند اتفاقات اخیر رخ نمی‌داد.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مجازات ناقضان قانون، گفت: مصطفی الکاظمی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به مسئولیتش برای حفظ امنیت و ثبات عمل نکرد.
الخزعلی ادامه داد: وضعیتی فعلی بسیار بد است؛ چراکه فعالیت پارلمان و دولت تعطیل شده است.
وی همچنین بر ازسرگیری جلسات پارلمان و تشکیل دولت طبق چارچوب‌های وضع شده در قانون اساسی عراق تاکید کرد.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که حامیان جریان صدر سه شنبه و درپی سخنرانی مقتدی صدر، رهبر این جریان به تظاهرات و تحصن خود در منطقه سبز بغداد پایان دادند و پس از ۲۴ ساعت خشونت، بار دیگر آرامش بر پایتخت عراق حاکم شد.
کد مطلب: 173197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *