۰
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۰
عضو کمیسیون عمران مجلس

دولت می خواهد از طریق پیام رسان های داخلی بر مسئولان نظارت کند؛کاری به مردم ندارد!

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران در خصوص اعتماد مردم نسبت به پلتفرم‌های داخلی، گفت: دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد. فکر نمی کنم دولت از طریق از پلتفرم های داخلی دخالتی در امور مردم عادی داشته باشد. ممکن است مسئولان رصد شوند؛ آن هم برای امنیت خودشان است که به بیراهه نروند و اگر رصد نشوند امکان دارد ترور شوند و با رصد از این اتفاق پیشگیری می‌کنند البته باید اضافه کرد ترور صرفا جسمی نیست، بلکه ترور شخصیتی و آبرویی است.
دولت می خواهد از طریق پیام رسان های داخلی بر مسئولان نظارت کند؛کاری به مردم ندارد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،هر روزی که از فضای اینترنتی با محدودیت نامحدود می‌گذرد برای مردم سخت و سخت‌تر می‌شود. این روزها در مقابل انتظار مردم برای خروج از فیلترینگ، با سکوت مسئولان با وعده‌های بی‌سرانجام وزیر ارتباطات روبرو هستیم که تاکید بر استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی بدون زیرساخت کافی دارند.
در این‌باره علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس  گفت: ما باید به قدری قوی باشیم که بتوانیم شبکه‌های داخلی تولید کنیم. اگر دقت کنیم کشور پهناوری چون چین خود باند اینترنت و شبکه‌های داخلی دارد. در مقابل ما هم نخبه و دانشگاه‌های خوبی داریم؛ شاید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و شبکه‌های داخلی خود را تقویت کرده تا کسب وکارها در شبکه‌های خودمان انجام شود و سودی بیشتری هم برای کسانی که در این مجموعه کار می‌کنند تعلق بگیرد. تا زمانی که این کار انجام شود دولت باید برای این گروه یکسری امتیازات خاصی قائل شود از وام‌های بلند مدت تا کمک‌هایی در بحث کسب و کار در آینده و از سوی دیگر بحث فضای مجازی را بازتر کنند و البته بستگی به اوضاع و احوال روز جامعه دارد.
ما به پلتفرم‌های بین‌المللی اعتماد نداریم
پاک فطرت در پاسخ به بی‌اعتمادی مردم به پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: ما هم به پلتفرم‌های بین‌المللی اعتماد نداریم و اگر بنا بر این باشد؛ پیام‌های ما هم خوانده می‌شود و رفتارهای ما را ارزیابی می‌کنند. این شاید برای نظامی که ادعا میکند می‌خواهد مستقل باشد صحیح نباشد و از همین رو باید در همه مسائل مستقل باشد. نباید آن‌ور آبی‌ها اتاق مسئول را بینند و به همین خاطر باید شبکه‌های داخلی را تقویت کنیم.
فکر نمیکنم دولت با استفاده از شبکه‌های داخلی دخالتی در امور مردم عادی داشته باشد
وی در ادامه افزود: دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد. فکر نمی کنم دولت از طریق از پلتفرم های داخلی دخالتی در امور مردم عادی داشته باشد. ممکن است مسئولان رصد شوند؛ آن هم برای امنیت خودشان است که به بیراهه نروند و اگر رصد نشوند امکان دارد ترور شوند و با رصد از این اتفاق پیشگیری می‌کنند البته باید اضافه کرد ترور صرفا جسمی نیست، بلکه ترور شخصیتی و آبرویی است.
صداوسیما نباید تنها برای گروه خاص باشد
نماینده مردم شیراز در ادامه از بی‌اعتمادی مردم نسبت به صداوسیما گفت: صداوسیما باید برای ۸۵ میلیون جمعیت برنامه داشته باشد و با گفت و گویی که از آن صحبت می کنم باید این  فضا را باز کنیم؛ مخصوصا برای نسل هشتادی‌ها که در این نسل نوعی دو قطبی شکل گرفته است. با باز کردن این فضا، صحبت‌های آن‌ها را باید شنید و میزگردهای علمی، اجتماعی و فرهنگی گذاشته شود و درباره نقطه نظرات بحث کنند تا به گوش ما و مسئولان برسد. صداوسیما نباید تنها برای گروه خاص باشد، بلکه باید هوشمندانه و بی‌طرفانه برنامه‌ها را بسازد و پیش برود.
هر کسی که بیاید و با احساسات مردم بازی کند، باید نسبت به سرمایه‌های اجتماعی پاسخگو باشد
این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: من برای دولت رییسی متاسفم که جرأت ندارد از رییس جمهور قبل شکایت کند، زیرا مقصر خیلی از مشکلات امروز دولت روحانی است؛ نمونه‌اش، بورس بود که پل‌ها را خراب کرد و این موضوع در مورد قول‌های دولت سیزدهم هم صدق می کند. هر کسی که بیاید و با احساسات مردم بازی کند، باید نسبت به سرمایه‌های اجتماعی پاسخگو باشد.
منبع:جماران
کد مطلب: 178113
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *