۰
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

‌توییتر ایلان ماسک ترسناک‌ می‌شود؟

هرچند «ماسک» در بهار اعلام کرد «ممنوعیت فعالیت دونالد ترامپ در توییتر را لغو می‌کنم» ولی برای ترامپ مهم نبود و گفت قرار نیست دوباره به این شبکه اجتماعی بازگردد.‌
‌توییتر ایلان ماسک ترسناک‌ می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، زمانی که ماسک برای اولین بار اقدام به خرید توییتر کرد، گفت که می‌خواهد این شرکت اقدامات بهتری برای گسترش آزادی بیان انجام دهد.
حتی در مصاحبه‌ای که در آوریل با شبکه «TED» داشت، گفت: «توییتر به نوعی به میدان شهر تبدیل شده است، بنابراین واقعا مهم است که مردم هم واقعیت را بگویند و هم این تصور را داشته باشند که می‌توانند آزادانه در چارچوب قانون صحبت کنند».
او روز پنجشنبه، نامه‌ای ارسال کرد و به آنها گفت که می‌خواهد این سایت مکانی باشد که «می‌توان در آن طیف وسیعی از باورها را به شیوه‌ای سالم و بدون توسل به خشونت مورد بحث قرار داد»‌. البته همچنین گفت: «بدیهی است که توییتر نمی‌تواند به یک منظره جهنمی رایگان برای همه تبدیل شود؛ جایی که می‌توان هر چیزی را بدون عواقب گفت!».
‌البته دیدگاه‌های عمومی او بسیاری را به این فکر واداشته که آیا او درصدد است تا اعتدال دستورالعمل‌های توییتر مبنی بر حذف خشونت، سخنان نفرت‌انگیز و سایر محتوای توهین‌آمیز را کاهش دهد؟‌ یا این سؤال مطرح است که آیا توییتر ماسک کمتر در تسلط ربات‌ها و کاربران فیک خواهد بود؟ اما اینکه او با لغو عضویت دائم مخالف است، به این معناست که توییتر بار دیگر پذیرای تروریست‌ها، آزارگران و حامیانشان خواهد بود؟ با حضور دونالد ترامپ که بسیاری را برای حمله به کنگره تشویق کرد، چطور؟
هرچند «ماسک» در بهار اعلام کرد «ممنوعیت فعالیت دونالد ترامپ در توییتر را لغو می‌کنم» ولی برای ترامپ مهم نبود و گفت قرار نیست دوباره به این شبکه اجتماعی بازگردد.‌ همچنین ماسک می‌خواهد از توییتر به‌عنوان یک اپ همه‌کاره استفاده کند؛ ازجمله وادارکردن حساب‌های تجاری و دولتی برای پرداخت‌های مالی‌. ‌در زمان کمی مشخص خواهد شد که رویکرد «ثروتمندترین فرد جهان» چه خواهد بود.
کد مطلب: 178804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *