۰
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۵
موسوی‌لارگانی

لابی‌های ۲ هفته اخیر فاطمی امین برای ماندن در وزارت صمت در تاریخ بی سابقه بود

سازمان بازرسی کل کشور باید به تخلف انتصاب بیش از ۷۰ نفر در وزارت صمت که کد استخدامی نداشته اند،رسیدگی کند
موسوی لارگانی نماینده مجلس یازدهم یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح‌ وزیر صمت گفت: این وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است که بر عملکرد مسئولین نظارت و در صورت نیاز ورود کند و پاسخ این سوال را بدهد که این افراد چه رانتی داشتند که توانستند در راس کار قرار بگیرند و افراد مستحق کنار زده شدند؟
لابی‌های ۲ هفته اخیر فاطمی امین برای ماندن در وزارت صمت در تاریخ بی سابقه بود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،طرح استیضاح  فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و پس از اتمام مهلت قانونی، استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول شد، روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه جلسه رسیدگی به این موضوع در صحن علنی مجلس برگزار کردید که با دفاع وی نمایندگان با ۱۸۲ رای، مخالف استیضاح وی شدند.
یکی از نکات حائز اهمیت در جریان این استیضاح، ارجاع تنی چند از نمایندگان پارلمان به گزارش اخیر دیده‌بان ایران درباره انتصابات غیرکارشناسی چندین مدیر در وزارت صمت، آن هم بدون سوابق مرتبط با وزارتخانه مذکور بود.
استیضاح فاطمی امین بنا به دلایلی به تعویق افتاد!
سید ناصر موسوی لارگانی؛ نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، ما نمایندگان مردم تکلیفی داریم که در مقابل تخلفاتی که مشاهده میکنیم و عدم کارآمدی وزیر، بحث استیضاح را مطرح کنیم در رابطه با این موضوع نیز، استیضاح وزیر صمت از چند ماه قبل کلید خورد ولی بنا به دلایلی به تعویق افتاد.
۷۰ نفر که کداستخدامی نداشتند جذب وزارت صمت شدند
وی عنوان کرد: یکی از موارد تخلف این وزارتخانه این بود که بیش از ۷۰ نفر از افرادی که کد استخدامی ندارند را در جایگاه‌های مدیریتی رده بالا جذب کرده‌اند در حالیکه افراد نخبه زیادی را در وزارتخانه داریم که با زحمت فراوان، مدارج لازم را از رده‌‌های پایین و طی چندین سال کسب کردند تا به سمت فعلی خود برسند ولی متاسفانه از ظرفیت‌های این چنینی استفاده نشده است.
یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح‌ وزیر صمت در ادامه گفتگو با دیده‌بان ایران اظهار کرد: این وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است که بر عملکرد مسئولین نظارت و در صورت نیاز ورود کند و پاسخ این سوال را بدهد که این افراد چه رانتی داشتند که توانستند در راس کار قرار بگیرند و افراد مستحق کنار زده شدند؟
وزارت صمت دو هفته لابی کرد
موسوی لارگانی با بیان اینکه لابی‌های زیادی در ۲ هفته اخیر اتفاق افتاد افزود: سفرهای معاونین وزیر به استان‌ها و شهرستان طی ۲ هفته گذشته در طول تاریخ بی سابقه بود. ای کاش همیشه موضوع استیضاح مطرح شود تا وزرا کمی به فکر سفر به شهرستان‌ها باشند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی عنوان کرد: درست است که نمایندگان از صحبت‌های وزیر قانع شدند ولی مجلس باید ورود کرده و بررسی کنند که با چنین تورم افسارگسیخته‌ای که مردم را فلج کرده است آیا واقعا مردم موافق عدم استیضاح وزیر صمت بودند یا نه؟. از طرفی نیز رسانه‌ها و صداوسیما باید ورود کنند و این نظرسنجی‌ها را داشته باشند. البته صداوسیما چند روز قبل یک نظرسنجی مردمی گذاشته بود ولی جالب اینجاست که نتیجه نظرسنجی را اعلام نکرد.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 179280
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *