۰
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰

رکوردشکنی ارزش معاملات بورس

شاخص کل وارد کانال 1.4 میلیونی شد!
شاخص کل بورس تهران امروز نیز همانند روزهای گذشته سبزپوش شد و توانست با رکوردشکنی عجیب وارد محدوده ۱.۴ میلیونی شود.
رکوردشکنی ارزش معاملات بورس
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شاخص کل بورس تهران از ابتدای سومین هفته آبان ماه روند صعودی بسیار خوبی را شروع کرد. در نهایت شاخص کل بورس از چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز توانست از محدوده 1.2 میلیونی به محدوده 1.4 میلیونی برسد.
برخی از کارشناسان عقیده دارند که این رشد در عرض 4 روز منطقی نیست و احتمالا شاخص مجددا روند منفی به خود بگیرد. اما گروه دیگری از کارشناسان عقیده دارند که رشد این روزهای بازار واقعی است و تا پایان سال بازدهی 30 تا 45 درصدی خواهیم داشت.
به هر ترتیب، بررسی پرتفوی سهامداران در این روزها نشان می‌دهد که با رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن پرتفوی این افراد کمتر از یک درصد تغییر داشته است.
روز شنبه این هفته یعنی 14 آبان ماه شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات عدد یک میلیون و 283 هزار واحدی بود و در پایان معاملات این روز به سطح یک میلیون و 328 واحدی رسید. اما امروز شاخص با رشدی عجیب وارد محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی شد.
شاخص کل بورس تهران چهارشنبه روی عدد یک میلیون و 283 هزار واحدی بود و امروز به یک میلیون و 407 هزار واحد رسید و در نهایت بازدهی 9.6 درصدی را ثبت کرد.
بازدهی حدودا 10 درصدی در عرض 4 روز کمی عجیب است و باید دید تمام سهام موجود در بازار نیز روند مطلوبی تجربه کرده‌اند یا نه؟
ارزش معاملات بازار سرمایه امروز به 5 هزار 863 و میلیارد تومان رسید و رکورد میانگین ارزش سه ماهه را شکست. همچنین در این روز 396 میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج شد.
حمایت‌ها از بورس
درست است سازمان بورس در این مدت بسته 10 بندی برای حمایت از بازار سرمایه منتشر کرده است. از سوی دیگر قیمت دلار در آخرین پله‌های 36 هزار تومانی قرار گرفته است. اما این دو سیگنال نمی‎تواند شاخص را سه روز صعودی کند و به نوعی رکود شکنی در بازار رخ دهد.
اغلب کارشناسان عقیده دارند که سیگنال‌های موجود نمی‌توانند بورس را در عرض چند روز مثبت کنند. حتی معجزه نیز نمی‌تواند تاثیر چند روزه روی بورس داشته باشد. چرا که بیش از 25 ماه بازار سرمایه نزولی بود و در مدت هیچ اتفاق مثبتی در بازار رخ نداد و یکباره شاخص در عرض چند روز رکورد زد.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 179925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *