۰
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان:

پخش صحنه تروریستی در شبکه پویا کارکرد ضد دینی برای بچه‌ها دارد

فرشید یزدانی گفت: حرکت صدا و سیما لطمه شدیدی به کودکان وارد می‌کند. اینکه به کودکی نشان دهی بچه‌های همسن و سال تو در حرم کشته شدند کارکرد ضد دینی دارد و به کودک القا می‌شود اگر همراه پدر و مادر خود به مکان مذهبی مانند حرم، مسجد، امامزاده و... برود ممکن است کشته شود.
پخش صحنه تروریستی در شبکه پویا کارکرد ضد دینی برای بچه‌ها دارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، فرشید یزدانی، فعال حقوق کودکان با اشاره به رفتار غیراخلاقی شبکه پویا گفت: پخش صحنه حادثه تروریستی شاهچراغ در شبکه پویا بسیار رفتار غیرحرفه‌ای بود که اثرات بدی روی کودکان خواهد گذاشت. رفتار اخیر صدا و سیما نشان داد دیگر عقلانیت وجود ندارد و «عقل» در این شلوغی‌ها برای یک سری اهداف سیاسی خاص و مبهم از بین رفته است.
او با بیان اینکه اقدام اخیر صدا و سیما کارکرد ضد دینی دارد، عنوان کرد: جدا از حمله برخی نیروها به مدارس و آسیب‍‌های قطعی آن، همین حرکت صدا و سیما لطمه شدیدی به کودکان وارد می‌کند. اینکه به کودکی نشان دهی بچه‌های همسن و سال تو در حرم کشته شدند کارکرد ضد دینی دارد و به کودک القا می‌شود اگر همراه پدر و مادر خود به مکان مذهبی مانند حرم، مسجد، امامزاده و... برود ممکن است کشته شود. رعب و وحشتی که در کودک هنگام دیدن چنین تصویری ایجاد می‌شود غیرقابل توصیف است و آسیب جدی روحی و روانی بر آن وارد می‌کند و باعث خشم و غمگین شدن آنها می‌شود. کودکی که چنین تصویری را دیده دائم دلهره می‌گیرد و نگران پدر و مادر خود می‌شود که اگر از خانه بیرون رفت، سالم بازمی‌گردد؟!
این فعال حقوق کودکان با اشاره به وظایف پدر و مادرها ادامه داد: وجود چنین شرایطی برای پدر و مادرها هم سخت است آنها چه مخالف چه موافق باید به کودکشان توضیح دهند که چه اتفاقی رخ داده بنابراین همین نحوه توضیح دادن هم بسیار مهم و سخت است. سوال من این است اصلا چرا بچه باید وارد بحث کشتن شود؟ بنده با هر عقلی که می‌سنجم حتی با عامی‌ترین عقلل هم این اقدام قابل توجیح نیست.
یزدانی در ادامه افزود: خانواده‌ها نباید بچه‌ها را از اتفاقات روز کشور دور نگه دارند، بلکه باید توضیح منطقی همراه با حس ایمنی ارائه دهند. بچه‌های دبیرستانی که کاملا متوجه ماجرا هستند و حتی خودشان یا دوست‌هایشان در محیطی مانند مدرسه هم دستگیر شدند اینجا وظیفه خانواده‌هاست که شرایط ایمنی بچه‌شان را فراهم کنند یعنی با مدیر مدرسه صحبت کنند، درباره مدیرانی که زمینه تهاجم  به دانش آموزان را دارند با آموزش و پرورش حرف بزنند که یا با مدیر برخورد شود یا حداقل وزارتخانه آنها را عوض کند. آنچه مشخص است در این دوره خانواده‌ها کار سختی در پیش دارند و باید حواسشان به بچه‌هایشان باشند.
او بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم خانواده‌ها از مشاوران حرفه‌ای که اتفاقا در این دوران برخی از آنها رایگان خدمات می‌دهند، استفاده کنند تا واقعیت به شکل ایمنی برای آنها بیان شود یعنی حس کنند هم خودشان ایمن هستند هم خانواده‌شان.
فعال حقوق کودکان از احتمال ترومای جمعی بین کودکان خبر داد و افزود: قطعا ترومای جمعی میان کودکان اتفاق خواهد افتاد. بچه‌هایی که در مدرسه، خیابان، هنگام دیدن کارتن در تلویزیون احساس ناامنی کردند پس از گذراندن این دوره دچار تروما خواهند شد. هم خانواده‌ها هم مربیان و معلمان باید آموزش ببینند تا احساس ایمنی را به بچه‌ها برگردانند.
کد مطلب: 180121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *