۰
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰
سلف دانشگاه شریف همچنان بسته است

دوربین‌های تشخیص چهره در شریف فعال شده‌اند

سه هفته از ماجرای سلف می‌گذرد؛ ماجرایی که طبق شنیده‌ها، خسارتی حدوداً ۴۰ میلیون تومانی را به سالن سلف البرز دانشگاه وارد کرد و از روز بعدش بساط ارائه غذا را در ظرف‌های یک‌بارمصرف به دانشجوها راه انداخت تا سفره‌های بدون تفکیک جنسیتی روی پیاده‌روهای اطراف سلف پهن شود و دانشجوها کنار هم ناهارشان را بخورند.
دوربین‌های تشخیص چهره در شریف فعال شده‌اند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سه هفته از ماجرای سلف می‌گذرد؛ ماجرایی که طبق شنیده‌ها، خسارتی حدوداً ۴۰ میلیون تومانی را به سالن سلف البرز دانشگاه وارد کرد و از روز بعدش بساط ارائه غذا را در ظرف‌های یک‌بارمصرف به دانشجوها راه انداخت تا سفره‌های بدون تفکیک جنسیتی روی پیاده‌روهای اطراف سلف پهن شود و دانشجوها کنار هم ناهارشان را بخورند و تا مدتی صورت‌مسئله حذف تفکیک جنسیتی از سالن‌های غذاخوری دانشگاه حذف شود.
آن‌طور که روزنامه بعد از آن اتفاق گفت، شیشه‌های شکسته‌شده در ورودی غربی سلف، همان شب حادثه جایگزین شد، اما بعد از آن دیگر خبری از تعمیر و بازسازی سلف نبوده (حداقل از بیرون این‌طور به نظر رسیده) و بعد از سه هفته هم‌چنان دانشگاه ترجیح می‌دهد درهای سلف بسته باشد تا درگیر یک مسئله از نظر خودش سخت نشود.
البته دانشگاه در همین بازه زمانی، نصب دستگاه‌های کنترل نسبتاً پیشرفته ورود و خروج را که حتی به دوربین‌های کنترل چهره هم مجهزند، با سرعت تمام پیش برده تا نشان دهد قصدی برای تعمیر سریع خسارت‌های جزئی واردآمده به سلف ندارد، وگرنه که نه هزینه آن‌چنانی دارد و نه زمان زیادی باید برایش صرف شود. کنار همه این‌ها، اضافه کنید هزینه مادی و محیط‌زیستی ظروف یک‌بارمصرفی که هر روز دانشگاه متحمل می‌شود تا درگیر حل مسئله پیش رویش نشود.
منبع:شریف تودی
کد مطلب: 180418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *