۰
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور در خصوص مسکن تاکید شد؛

مخبر:طرح واگذاری زمين به مردم در حداقل ۹۰۰ شهر تدوين شود

نظارت بر بانک ها جهت تسریع در پرداخت تسهيلات ساخت مسكن
در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تدوين طرحی جامع برای واگذاری زمين به مردم، اساتيد دانشگاه ها و كاركنان دستگاه های اجرايی جهت ساخت مسكن تأكيد و برنامه ریزی لازم برای آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی انجام شد.
مخبر:طرح واگذاری زمين به مردم در حداقل ۹۰۰ شهر تدوين شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،دكتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در جلسه ای كه در خصوص مسكن برگزار شد، با اشاره به برنامه ريزی و اقدامات دولت جهت تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه را مكلف كرد سازوكار دقيق و زمان بندی شده واگذاری زمين به مردم را تا دو هفته آينده تدوين و در جلسه آتی ارايه كنند.
دكتر مخبر همچنين با اشاره به گزارش های ارايه شده در خصوص مسائل و مشكلات پيش روی صدور پروانه ساخت مسكن، بر لزوم تدوين دستورالعملی دقيق برای حل اين مسئله تاكيد كرد و گفت: حل مسئله صدور پروانه ساخت بايد به فوریت حل و فصل شود بنحوی كه هيچ بهانه ای برای امتناع از صدور پروانه ساخت وجود نداشته باشد.
در اين جلسه كه وزرای راه و شهرسازی، نفت، علوم، تحقيقات و فناوری و رئيس سازمان برنامه و بودجه نيز حضور داشتند، بر ضرورت احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی براساس تفاهم نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی تاکید و مقرر شد عملیات اجرایی آن آغاز و بازپرداخت اقساط تسهیلات مربوطه در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شود. 
همچنین گزارشی از جلسات برگزار شده در خصوص تأمين تسهيلات ساخت مسكن ارايه و مقرر شد بانک مرکزی اجرای تعهدات بانک های عامل را بر اساس قانون جهش تولید مسکن بصورت ویژه پیگیری کرده و بانک هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند را مطابق با قانون جهش تولید مسکن جریمه نمایند.
لازم به ذکر است در این جلسه وزارت راه و شهرسازی ماموریت یافت در حدود ۹۰۰شهر که امکان تامین زمین وجود دارد، اراضی را با هزینه صفر بصورت اجاره ۹۹ ساله برای ساخت مسکن تخصیص داده و در این زمینه با حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اساتید دانشگاهی فاقد مسکن در اولویت قرار گیرند.
کد مطلب: 180444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *