۰
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰

لهستان به اوکراین نیرو اعزام می کند

اگر اوکراین تضعیف شود، آمریکایی ها بر دولت لهستان فشار خواهند آورد تا به کی‌یف کمک های مستقیم ارائه کند.
لهستان به اوکراین نیرو اعزام می کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،برخی رسانه ها گزارش دادند که در صورت تضعیف کی‌یف، ایالات متحده می تواند لهستان را مجبور به اعزام نیرو به اوکراین کند.
به گزارش اسپوتنیک، لژک سیکولسکی، کارشناس علوم سیاسی، می‌گوید اگر کی‌یف به تضعیف خود ادامه دهد، ایالات متحده ممکن است لهستان را مجبور کند که نیروهای خود را به اوکراین بفرستد. سخنان او توسط نشریه لهستانی Gazeta Wyborcza نقل شده است.
در این مقاله آمده است: "اگر اوکراین تضعیف شود، آمریکایی ها بر دولت لهستان فشار خواهند آورد تا به کی‌یف کمک های مستقیم ارائه کند. از خود بپرسید که آیا ما این را می خواهیم، ​​آیا امروز آماده جنگ هستیم."
این کارشناس علوم سیاسی اطمینان دارد که لهستان از قبل آماده سازی برای مشارکت در خصومت ها در شرق را آغاز کرده است. سیکولسکی توضیح داد که این به ویژه توسط قوانینی که در کشور به تصویب رسیده است نشان داده شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: قانون "حفاظت از وطن" لازم الاجرا شده است، این قانون سربازی را ترمیم می کند و البته از نظر تئوریک خدمت سربازی اجباری را برای زنان در نظر می گیرد.
زلنسکی پس از امتناع آمریکا از کمک، با مسکو مذاکره خواهد کرد
اندرو ناپولیتانو، روزنامه نگار در مصاحبه با اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا، گفت ولودیمیر زلنسکی تنها در صورتی با حل مسالمت آمیز بحران اوکراین موافقت خواهد کرد که واشنگتن ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند.
وی افزود: مذاکرات تا زمانی که زلنسکی به خود نیاید، انجام نخواهد شد. و این اتفاق می افتد اگر پرزیدنت بایدن با کی‌یف تماس بگیرد و بگوید که همه چیز تمام شده است. بایدن دیگر نمی تواند با فشارهای سیاسی کنار بیاید. جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفته اند. کنگره یک سنت بیشتر به او نمی دهد. انبار خالی است - ما باید مذاکره کنیم.
ریتر با نتیجه گیری مجری برنامه موافقت کرد و افزود که در چنین شرایطی، مذاکرات بیشتر شبیه تسلیم اوکراین به روسیه خواهد بود.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما خاطرنشان کرد که کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. زلنسکی گفت سیگنال هایی از طرف شرکای غربی دریافت کرده است مبنی بر اینکه روسیه خواستار گفتگوهای مستقیم است و یک قالب عمومی را پیشنهاد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که واشنگتن، در صورت تمایل، می تواند کارهای زیادی انجام دهد، از جمله تأثیرگذاری بر کی‌یف در زمینه پایبندی بیشتر.
پیش از این، زلنسکی طی یک سخنرانی آنلاین در اجلاس سران G20، چشم انداز خود را از اقداماتی برای بازگرداندن صلح در اوکراین اعلام کرد که شامل ده نکته است. پسکوف در اظهارنظری گفت که در G20 نیز گفت که "هیچ" مینسک-3 وجود نخواهد داشت. چنین سخنانی کاملا موید موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
منبع:جماران
کد مطلب: 181139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *