۰
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اخراج و بازداشت دانشجویان مسئله داخلی خود دانشگاه‌ها است و کمیسیون آموزش پیگیری نمی‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مواردی نظیر بازداشت، تعلیق و اخراج دانشجویان از دانشگاه مربوط به کمیسیون آموزش نیست بلکه مسئله داخلی خود دانشگاه‌ها است و آنها براساس آیین‌نامه های داخلی و انضباطی تصمیم می‌گیرند.
اخراج و بازداشت دانشجویان مسئله داخلی خود دانشگاه‌ها است و کمیسیون آموزش پیگیری نمی‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ورود کمیسیون آموزش به وضعیت دانشجویان بازداشتی و تعلیق شده گفت: مواردی نظیر بازداشت، تعلیق و اخراج دانشجویان از دانشگاه مربوط به کمیسیون آموزش نیست بلکه مسئله داخلی خود دانشگاه‌ها است و آنها براساس آیین‌نامه های داخلی و انضباطی تصمیم می‌گیرند.
او با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه باید علمی باشد افزود: انتظار ما از دانشگاه فضای علمی و آرام است اگر قرار باشد هر روز با هنجارشکنی و آشوب کلاس تعطیل شود و فضای دانشگاه بهم بریزد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. محیط دانشگاه محیط علمی است اگر دانشجویان حرفی برای گفتن دارند راهکارهای قانونی وجود دارد لذا وزارت علوم در باره شنیدن شدن صحبت‌های دانشجویان تدابیری دارد و در حال پیگیری است.
فلاحی درباره موارد ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مسائل دانشجویان خاطرنشان کرد: البته در جایی که نیاز به تذکر و کمک باشد کمیسیون آموزش کمک می‌کند اما در حال حاضر وضعیت دانشجویان در حیطه اختیارات وزارت علوم است.
کد مطلب: 181223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *