۰
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

ادامه نابودی زیرساخت های اوکراین توسط روسها

حمله روسیه به یک زایشگاه و کشته شدن یک نوزاد
روسیه باز هم زیرساخت های اوکراین را بمباران کرد و باعث قطع برق و آب برخی مناطق این کشور شد.
ادامه نابودی زیرساخت های اوکراین توسط روسها
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«ویتالی کلیچو» شهردار کی یف پایتخت اوکراین اعلام کرد یکی از تأسیسات زیرساختی در شهر امروز چهارشنبه در معرض بمباران قرار گرفته است.
کلیچو در تلگرام خود نوشت: یکی از مراکز زیرساختی در شهر مورد حمله قرار گرفته است.در پناهگاه ها بمانید. هشدار حمله هوایی همچنان باقی است.
رسانه های اوکراینی نیز از وقوع انفجارهای مهیب در شهر و قطع آب و برق بخش هایی از شهر خبر دادند.
انفجارهایی در دیگر مناطق و شهرها از جمله در شهر لووف رخ داده و برق این شهر قطع شد . صدای انفجارات در منطقه لادیژین در استان وینیتسا، جایی که نیروگاه حرارتی در آن قرار دارد نیز شنیده می شود. خارکف، خملنیتسکی، نیکولایف و شهر زاپوروژیه که تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین است تا حدی بدون برق باقی ماندند، خاموشی اضطراری در استان های چرکاسی و سومی هم آغاز شده است.
در همین حال، خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از جان باختن سه غیرنظامی از جمله یک نوزاد در جریان حملات صبح چهارشنبه نظامیان روسیه به جنوب و شمال شرق اوکراین خبر داد.
بنا به این گزارش، ولودیمیر زلنسکی در واکنش به این حملات بار دیگر مسکو را به ترویج «ترور» و اقدامات مرگبار علیه غیرنظامیان متهم کرد.
آقای زلنسکی سپس یادآور شد: «دشمن بار دیگر تصمیم گرفته تا آنچه را که طی ۹ ماه تهاجم به خاک اوکراین موفق به انجام آن نشد، با ترور و قتل انجام دهد.»
رئیس جمهوری اوکراین در پیام تلگرامی خود تاکید کرد: «روسیه در قبال تمام خسارات و آسیب‌هایی که به کشور ما وارد کرده پاسخگو خواهد بود.»
این هشدار پس از آن از جانب ولودیمیر زلنسکی داده شد که مرکز فوریت‌های پزشکی اوکراین از مرگ یک نوزاد تازه متولد شده در حمله روسیه به زایشگاهی در منطقه زاپوروژیا واقع در جنوب اوکراین خبر داد.
در بیانیه مرکز فوریت‌های پزشکی اوکراین آمده است: «ساختمان دو طبقه یک بیمارستان زایشگاهی در ویلنیانسک، از شهرهای استان زاپوریژیا در ساعات نخستین بامداد چهارشنبه ۲۳ نوامبربر اثر حمله موشکی ویران شد.»
بخش زایمان بیمارستان شهر ویلنیانسک که یک زن و نوزادش به همراه یک پزشک در آن حضور داشتند نیز در این حمله هدف قرار گرفت.
به گزارش مرکز فوریت‌های پزشکی اوکراین، در پی این حمله «نوزادی که سال جاری متولد شده بود» جان خود را از دست داد.
بر اساس این گزارش مادر این نوزاد به همراه پزشکی که در زایشگاه حضور داشتند توسط امدادگران از زیر آوار نجات پیدا کردند.
رئیس جمهوری اوکراین در پیام خود با اشاره به این حمله از مجروح شدن مادر نوزاد خبر داد و تاکید کرد: «دولت تروریستی (دولت  روسیه) به جنگ با غیرنظامیان ادامه می دهد.»
مرکز فوریت‌های اوکراین ویدیویی را از حمله به بیمارستان ویلنیانسک منتشر کرده که در آن تلاش امدادگران برای نجات مردی گرفتار شده در میان آوارها به تصویر کشیده شده است.
بر اساس گزارش این گزارش، اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که فرد دیگری در زیر آوار این حمله موشکی گرفتار نشده است.
شهر کوچک ویلنیانسک در ۴۵ کیلومتری خط مقدم نبرد در شمال منطقه زاپوریژیا قرار دارد؛ بخش عمده‌ای از جنوب این منطقه که مسکو اواخر ماه سپتامبر از الحاق آن خبر داده بود تحت اشغال نیروهای نظامی روسیه قرار دارد.
از سوی دیگر، فرماندار منطقه خارکیف واقع در شمال شرق اوکراین نیز در پیامی تلگرامی از کشته شدن یک زن ۵۵ ساله و یک مرد ۶۸ ساله در جریان بمباران‌های صبح چهارشنبه روسیه خبر داده است.
پیش‌تر، در جریان حملات ۱۷ نوامبر ارتش روسیه به منطقه زاپوریژیا نیز یک ساختمان به کلی ویران شده و ۱۰ نفر از جمله سه کودک کشته شده بودند.
منبع:جماران
کد مطلب: 181495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *