۰
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۸

جنگ اقتصادی آمریکا علیه چین از سر گرفته شد

تنش میان چین و آمریکا در سال‌های اخیر به دلیل اعمال محدودیت‌های واشنگتن بر واردات محصولات حوزه فناوری که شرکت‌های چینی تولیدکننده آنها هستند، تشدید شده است.
جنگ اقتصادی آمریکا علیه چین از سر گرفته شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) اعلام کرد که استفاده و خرید و فروش تجهیزات مخابراتی و نظارت تصویری برندهای مطرح چینی از جمله هواوی و زدتی‌ای را به‌دلیل تهدیدات احتمالی برای امنیت ملی، ممنوع می‌کند.
این محدودیت بر محصولات تولید شده توسط شرکت های سازنده دوربین های نظارت تصویری پرکاربرد نیز اعمال می‌شود.
ایالات متحده آمریکا واردات و فروش تجهیزات ارتباطی ساخت شرکت های چینی هواووی و زد تی وی را ممنوع و استفاده از برخی از سامانه‌های نظارت تصویری ساخت چین را با استناد به «خطر غیرقابل قبول» آنها برای امنیت ملی محدود کرد.
کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) متشکل از پنج عضو اعلام کرد به اتفاق آرا به تصویب قوانین جدیدی رای داده است که واردات یا فروش محصولات فناوری خاصی را که برای زیرساخت های حیاتی ایالات متحده تهدیدهای امنیتی ایجاد می کنند، مسدود خواهد کرد. این جدیدترین مورد در تشدید محدودیت‌های چند ساله ایالات متحده بر فناوری‌های چین است که از زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا آغاز شد و در دوران ریاست جمهوری جو بایدن نیز ادامه یافت.
جسیکا روزن وورسل، رئیس دموکرات این نهاد در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «اف‌سی‌سی متعهد به حفاظت از امنیت ملی با حصول اطمینان از اینکه تجهیزات ارتباطی غیرقابل اعتماد برای استفاده در داخل مرزهای ما مجاز نیستند، است و ما اینجا به این کار ادامه می‌دهیم.»
در کنار هواوی و زد‌تی‌ای، این محدودیت بر محصولات تولید شده توسط شرکت هایی مانند هایک ویژن و داهوا، سازندگان دوربین های نظارت تصویری پرکاربرد، تأثیر خواهد گذاشت.
دستور کمیسیون ارتباطات فدرال در مورد مجوزهای آینده تجهیزات اعمال می شود اگرچه آژانس امکان لغو مجوزهای پیشین را نیز منتفی ندانسته است.
برندن کار، یکی از اعضای جمهوری‌خواه این کمیسیون در توییتی در این خصوص نوشت: «تصمیم متفق القول ما، اولین بار در تاریخ اف‌سی‌سی است که به ممنوعیت مجوز تجهیزات جدید بر اساس نگرانی های امنیت ملی رأی داده ایم.»
کار اضافه کرد: «در نتیجه این تصمیم، هیچ تجهیزات جدید هوآوی یا زد‌تی‌ای نمی تواند تایید شود. و هیچ تجهیزات جدیدی از داهوا، هایک ویژن یا هایترا را نمی توان تایید کرد مگر آنکه به اف‌سی‌سی اطمینان دهند که تجهیزات آنها برای تأمین اهداف ایمنی عمومی، امنیت تاسیسات دولتی و سایر اهداف امنیت ملی استفاده نخواهد شد.»
تنش میان چین و آمریکا در سال‌های اخیر به دلیل اعمال محدودیت‌های واشنگتن بر واردات محصولات حوزه فناوری که شرکت‌های چینی تولیدکننده آنها هستند، تشدید شده است.
منبع:جماران
کد مطلب: 181796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *