۰
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر کرد؟

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال‌جاری توسط سازمان سنجش اعلام شد.
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر کرد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 1401 اعلام شد.
به نقل از سازمان سنجش، تاریخ برگزاری کنکور ارشد هر ساله توسط سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود تا داوطلبان به وسیله آن امکان برنامه ریزی برای مطالعه منابع آزمون را داشته باشند. زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال‌جاری در نوبت صبح 11 اسفند و نوبت صبح و عصر 12 اسفندماه می‌باشد.
متولی برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نیز طبق سالیان گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد و اجرای تمامی مراحل برگزاری آزمون بر عهده این سازمان می‌باشد. کلیه داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و علاقه مندی خود را برای ادامه تحصیل در رشته محل‌های دانشگاه‌های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اعلام کرده اند، باید پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد در جلسه آزمون حضور یابند.
با توجه به اینکه عدم اطلاع از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سبب غیبت در این آزمون خواهد شد و غیبت نیز به منزله انصراف از ادامه روند آزمون می‌باشد، در این مقاله به منظور رفاه حال داوطلبان جدول زمان‌بندی کنکور ارشد ارائه شده است. متقاضیان بر اساس این جدول می توانند به مطالعه منابع مفید پرداخته و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد را کاملا دقیق و حساب شده انجام دهند.
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد
تا سالیان گذشته زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد همیشه در اردیبهشت و یا تیرماه هر سال بود. با شیوع بیماری کرونا و تعویق کنکور ارشد به طور مکرر، زمان برگزاری این آزمون مرتبا تغییر می‌کرد تا در سال گذشته بر اساس اطلاعیه سایت سنجش، مجددا زمان برگزاری کنکور ارشد به اردیبهشت ماه برگشت.
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته در سه روز متوالی در روزهای 28 تا 30 اردیبهشت ماه بود که در 281 حوزه امتحانی اصلی و 1,770 حوزه فرعی در 186 شهرستان مختلف کشور برگزار شد. تعداد سوالات و مهلت پاسخگویی به کنکور ارشد نیز از جمله مسائلی است که می‌بایست در روز برگزاری کنکور ارشد به آن توجه نمود و برنامه‌ریزی لازم برای آن را انجام داد.
اما امسال بر اساس اعلام معاونت سایت سنجش همه زمان ها تغییر کرده و زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به تاریخ های 11 و 12 اسفند ماه موکول شده است. لازم به ذکر است که برگزاری ارشد رشته‌های اصلی و شناور در دو روز جداگانه است تا داوطلبان دچار تداخل ساعتی نشوند.
گفتنی است، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در نوبت صبح 11 اسفند و نوبت صبح و عصر 12 اسفند است.
حذف دروس عمومی از کنکور سراسری عملی شد
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از حذف دروس عمومی از کنکور سراسری و برگزاری کنکور دو بار در سال خبر داد.
دکتر محسن زارعی، عصر امروز (۲۲شهریور) در آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری استان کرمانشاه با تشریح تغییرات رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده، اظهار کرد: یکی از تغییرات مهم رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری این است که از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد خواهد رسید.
زارعی افزود: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، گفت: این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن‌ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.
زارعی تاکید کرد: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس انجام گرفته است.
زارعی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته باعث توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود، گفت: برگزاری کنکور سراسری به مدل قبلی سبب شده بود دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس‌های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی در ادامه اشاره‌ای هم به حواشی مطرح شده در فضای مجازی در مورد بالا بودن سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی در قبولی‌های کنکور داشت و گفت: اخیرا در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که ۷۷.۵ درصد رتبه‌های زیر سه هزار کنکور سراسری امسال در مدارس غیردولتی و از جمله مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده‌اند، این در حالیست که مدارس استعدادهای درخشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.
وی تاکید کرد: اینکه استعدادهای برتر را شناسایی کرده و پرورش دهیم، نه فقط بی عدالتی نبوده، بلکه عین عدالت است.
وی اشاره‌ای هم به توجه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌ها به تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی داشت و از خانواده‌ها خواست به دنبال آرزوهای از دست رفته خود در فرزندانشان نباشند و اجازه بدهند فرزندانشان بر مبنای استعدادها و علاقمندی‌های خود تحصیل کنند.
کد مطلب: 181942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *