۰
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰

اضافه وزن دانش آموزان نگران کننده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده است.
اضافه وزن دانش آموزان نگران کننده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: تامین نیروی انسانی این وزارتخانه توسط دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد. معلمی که از این دانشگاه تربیت می‌شود باید در ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین مهارت داشته باشد.
او درباره کمبود نیروی انسانی در مدارس گفت: کمبود نیروی انسانی را جبران و تلاش می‌کنیم هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
نوری با بیان اینکه برای بهتر شدن متون درسی از افراد با تجربه و اندیشمندان کشور استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: از ظرفیت‌های خانواده‌ها در بحث تعلیم و تربیت، کمتر استفاده شده است که در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار داریم.
او نسبت به اضافه وزن دانش آموزان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده است.
نوری از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد خواست با توجه به وجود مراکز علمی و آموزشی نظیر حوزه‌های علمیه، الگویی در کشور بر محور تعقل و تفکر طراحی کنند تا بتوان آن را به کل کشور تسری داد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان یزد به لحاظ سرانه فضای آموزشی در بالاترین رتبه کشور قرار دارد، افزود: البته بسیاری از این واحد‌ها نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند.
او به اتفاقات اخیر کشور هم گریزی زد و اظهار کرد: دشمن به دلیل پیشرفت‌های ما، سیلی خورده است. مدارس ما سه سال تعطیل بودند و بچه‌ها از فضای مجازی استفاده می‌کردند و دشمنان هم مدیریت افکار دانش آموزان را هدایت می‌کردند و همین موجب شد تا این اتفاقات رخ دهد. اکنون وظیفه ماست که در این زمینه دانش اموزان را آگاه کنیم.
کد مطلب: 182481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *