۰
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳
آمريکايي‌ها دنبال عبور از بايدن و ترامپ هستند

چالش دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان تا انتخابات 2024

«کلينتون» و «دسانتيس» کانديداهاي نهايي مي‌شوند؟
تب و تاب انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا فروکش کرده‌است.جمهوری‌خواهان که مجلس نمایندگان را در دست گرفته‌اند چوب لای چرخ دولت خواهند گذاشت. در طرف مقابل دموکرات‌ها که توانستند با چنگ و دندان توانستند مجلس سنا را حفظ کنند، برای جلوگیری از موج قرمز خوشحال هستند.
چالش دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان تا انتخابات 2024
گروه بین‌الملل - علی ودایع: تب و تاب انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا فروکش کرده‌است.جمهوری‌خواهان که مجلس نمایندگان را در دست گرفته‌اند چوب لای چرخ دولت خواهند گذاشت. در طرف مقابل دموکرات‌ها که توانستند با چنگ و دندان توانستند مجلس سنا را حفظ کنند، برای جلوگیری از موج قرمز خوشحال هستند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،فارغ از نتیجه ، حدود 700 روز تا انتخابات الکترال 2024 ایالات متحده باقی‌مانده است. در اردوگاه خرها، «جو بایدن» یک رئیس‌جمهوری شش دانگ برای دور بعد نیست؛او یک پیرمرد با نشانه‌های «زوال عقل» و بعضا «آلزایمر» است که رسما توانایی کنترل کاخ سفید را ندارد. به غیر از سن، بایدن با مشکل دیگری نیز مواجه است؛ با وجودی که محبوبیت او و دموکرات‌ها در انتخابات کنگره قوی تر از حد انتظار بود اما به طور کلی محبوبیت بایدن از ۴۶ درصد در ماه اکتبر به ۴۱ درصد سقوط کرده است. همچنین میزان حمایت از عملکرد اقتصادی بایدن از ۴۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده است.
 در محافل نزدیک به لیبرال‌ها ظرف چندماه گذشته پچ پچه‌های عبور از بایدن شنیده می‌شود اما فعلا چشم آنها به دهان «باراک اوباما» در مقام پدرخوانده دموکرات‌ها دوخته شده است.دراردوگاه فیل‌ها، مصیبتی به نام «دونالد ترامپ» وجود دارد؛رئیس‌جمهوری پیشین عامل حمله به مجلس کنگره موسوم به «کودتای ششم ژانویه» است. او که با چندین اتهام ریز و درشت مواجه است به عنوان یک ویروس جهنمی در سیستم نخبگان شناخته می‌شود. محافظه‌کاران رسما ستاره‌سابق جمهوری‌خواهان را دارند به «لجن می‌کشند» تا بتوانند یک چهره جدید معرفی کنند.
رویگردانی افکار عمومی
از بایدن و ترامپ
در آمریکا نظرسنجی‌های لحظه به لحظه بر بستر رویکرد غول‌های رسانه‌ای تعیین کننده هستند.  نظرسنجی «آل امریکن اکونومیک» شبکه خبری ان بی سی نیوز نشان داد که ۷۰ درصد آمریکایی ها مخالف شرکت بایدن در انتخابات برای بار دوم ریاست جمهوری هستند و فقط ۱۹ درصد می گویند بایدن بار دیگر باید در انتخابات شرکت کند.
 این درحالی‌است که 61درصد آمریکایی ها بر این باور هستند که ترامپ نباید بار دیگر به دنبال ریاست جمهوری باشد و تنها ۳۰ درصد از آنها مخالف این دیدگاه هستند.
این نتایج همچنین نشان داد که تعداد قابل توجهی از اعضای احزاب هر یک از این دو نفر ترجیح می دهند نام آنها در انتخابات نباشد از جمله ۳۷ درصد جمهوری‌خواهان مخالف رقابت ترامپ در انتخابات هستند. ۶۱ درصد افراد مستقل و ۸۸ درصد دموکرات ها هم همین نظر را دارند.
در رابطه با بایدن، ۵۷ درصد دموکرات ها می گویند او نباید در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ شرکت کند. مخالفت با شرکت بایدن در انتخابات آتی نزد افراد مستقل و جمهوری‌خواهان به ترتیب ۶۶ و ۸۶ درصد است.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی ، برخی معتقدند که برخلاف روال نظرسنجی‌ها ، در نهایت بایدن و ترامپ اگر کاندید شوند از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای دوئل نهایی انتخاب خواهند شد. 
پیش نمایش انتخابات 2024
به موازات نظرسنجی‌هایی که بحث عبور از بایدن و ترامپ را پررنگ می‌کند ؛ نوع رفتار رسانه‌های نزدیک به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این احتمال را مطرح می‌کند که ما در نهایت شاهد دوئل «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه سابق آمریکا و «ران دستانتیس» فرماندار فلوریدا خواهیم بود.
بانوی اول سابق آمریکا به شکلی غیرملموس حضورش در رسانه‌ها را پس از انتخابات میان‌دوره‌ای پررنگ کرده‌است. او اگرچه در انتخابات 2016 ازترامپ شکست خورد اما با ادبیات متفاوتی در حال ورود به عرصه است. نکته قابل تکیه برای هیلاری این است که او رقیب جدی در جبهه خرها ندارد. «کامالا هریس» معاون اول بایدن هرگز در قد و قامت مقام ارشد کاخ سفید نتوانسته ظاهر شود و از مقبولیت قابل توجهی برخوردار نیست. نکته جالب اینجاست که بایدن هم کارزار جدی انتخاباتی راه‌اندازی نکرده است. شاید بتوان گفت که دموکرات‌ها به دلیل انسجام درون حزبی فعلا درحال استراحت هستند.
اما اوضاع در قرمزها به شدت متفاوت است. فیل‌ها با یک «مرد دیوانه» بانام ترامپ پنجه به پنجه درافتاده‌اند. رئیس‌جمهوری سابق که باعث از دست رفتن حداقل 20 کرسی شده‌است ؛ نه تنها عامل شکست جمهوری‌خواهان معرفی می‌شود که به عنوان یک تهدید علیه حاکمیت ایالات متحده شناخته می‌شود که احتمالا یا در دادگاه و افکار عمومی به «لجن کشیده می‌شود» یا با تیرغیب ترور خواهد شد.
جمهوری‌خواهان می‌خواهند از تهدید ترامپ به عنوان یک عامل شتاب‌دهنده درون حزبی می‌خواهند استفاده کنند. ران ، فرماندار فلوریدا که هنوز نظر خود را در مورد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام نکرده، به راحتی مجددا در فلوریدا به پیروزی رسید.
نکته جالب اینجاست که جدیدترین نظرسنجی یاهو نشان می‌دهد که میزان محبوبیت دسانتیس در میان جمهوری‌خواهان با ۴۷ درصد نسبت به ۴۲ درصدی که به نفع ترامپ در این نظرسنجی شرکت کردند، برتری معنی‌داری پیدا کرده است.با توجه به نظرسنجی مشابهی که در اواسط اکتبر برگزار شد و در آن هواداران ترامپ با ۴۵ درصد یعنی ۱۰ درصد بیشتر از ۳۵ درصدی که به هواداری از دسانتیس در آن نظرسنجی شرکت کرده بودند، شاهد بروز یک تغییر شگرف در میزان محبوبیت این دو سیاستمدار در میان جمهوری‌خواه هستیم.
دسانتیس در میان آن دسته از هواداران جمهوری‌خواهان که در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۱۶ شرکت کرده بودند، برتری قابل توجهی دارد و به راحتی ترامپ را با ۵۱ درصد به ۴۰ درصد شکست داد. افتضاح شکست جمهوری‌خواهان در جورجیا و حملات بی‌رحمانه محافظه‌کاران قطعا برتری دسانتیس را افزایش خواهد داد تا در نهایت از فرماندار فلوریدا یک چهره مقتدر یا «شوالیه تاریکی» در ذهن آمریکایی‌ها ساخته شود.
جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تازه دارند برای انتخابات 2024 هیزم جمع می‌کنند.
کد مطلب: 183535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *