۰
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰

نکات بهداشتی در زمان آلودگی هوا

کارشناس سلامت و مسئول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: هوای آلوده به‌عنوان دومین عامل خطرزا و مرگ آفرین پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.
نکات بهداشتی در زمان آلودگی هوا
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ صفیه احمدی‌زاده، کارشناس سلامت و مسئول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: در سراسر جهان، هوای آلوده به‌عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های بهداشت عمومی محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه آلودگی‌هوا، یک عامل خطرزای مهم برای بیمارهای حاد و مزمن تنفسی و قلبی و عروقی است، تصریح کرد: در روزهای اخیر که با آلودگی هوا سر و کار داریم، توصیه می‌شود افرادی که در معرض بیماری‌های زمینه‌ای قرار دارند، تمهیدات بهداشتی لازم را بیاندیشند.
احمدی‌زاده گفت: در حال حاضر به دلیل سکون آلاینده‌های هوا و عدم جابه‌جایی هوا با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم و تا رفع آلودگی هوا، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، افراد بالای ۶۵ سال، کلیه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات قلبی، عروقی، تنفسی و متابولیکی مثل دیابت، مصرف کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن و افرادی که در دوره بهبود و بازتوانی برخی بیماری‌ها هستند، باید نسبت به رعایت نکات مراقبتی نسبت به آلودگی هوا توجه داشته باشند.
این کارشناس سلامت اظهار کرد: علائمی مانند سرفه خشک، سوزش گلو، تنگی و مشکل تنفسی عوارض رایج آلودگی هوا است.
احمدی‌زاده همچنین در جهت کاهش اثرات بالقوه سلامتی ناشی از آلودگی هوا در زمان افزود: افرادی که آلودگی هوا تأثیر مستقیمی بر سلامت آن‌ها دارد، به‌خصوص افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، عروقی و تنفسی هستند، باید وضعیت کیفیت هوای منطقه محل سکونت خود را از طریق پایگاه‌ها و رسانه‌ها پیگیری کنند و از انجام فعالیت‌هایی مانند قدم زدن در پارک‌ها و دویدن در فضای آزاد خودداری کنند.
کد مطلب: 183586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *