۰
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰

بازدهی بازارها در هفته سوم آذر

سکه بیشترین بازدهی را داشت
این هفته بازارهای مالی همگی بازدهی مثبت داشتند. بیشترین بازدهی مربوط به سکه با ۵/۴۱ درصد در هفته سوم آذر بود. سکه در هفته گذشته نوسان شديد قیمتی را پشت‌سر گذاشت و اگر کاهش مختصر روز پنجشنبه در این بازار نبود، بازدهی این بازار رشد بیشتری داشت. هفته آینده بازدهی بازارها چگونه است؟
بازدهی بازارها در هفته سوم آذر
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بازدهی بازارها از ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ سکه بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد. در هفته ماقبل بیشترین بازدهی مربوط به دلار با ۴/۳۵ درصد رشد بود. در هفته سوم آذر بعد از سکه بیشترین بازدهی به ترتیب مربوط به طلا، دلار و بورس بود.
نگاهی به بازدهی بازارها
قیمت دلار

قیمت دلار در این هفته ۴/۹۱ درصد نسبت به هفته قبل رشد داشته است. این در حالی است که در ۲ هفته قبل بازدهی این بازار ۴/۳۵ درصد بود. دلار در معاملات بازار آزاد طی یک هفته هزار و ۷۶۰ تومان رشد قیمت داشت.
صرافی ملی روز پنجشنبه ۲۳ آذر قیمت دلار را ۳۷،۶۲۰ تومان اعلام کرد.
سفر رئیس جمهوری چین به عربستان و حواشی آن، تغییر معاون ارزی بانک مرکزی، امکان مبادله حواله ارزی برخی صادرکنندگان با اسکناس، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، خبر سفر مدير کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و بازگشت جو انتظامی به بازار ارز از سیگنال‌های تاثیرگذار بر قیمت ارز در بازار معاملات تهران در هفته‌ سوم آذر بود.
قیمت طلا
بازدهی بازار طلا نیز در هفته گذشته با ۸۱ هزار و ۸۰۰ تومان رشد قیمت، ۵/۱۳ درصد بازدهی داشته است.
قیمت طلا بر اساس آخرین گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، در روز  ۲۳ آذر ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان‌رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز  ۱۷ آذر ۱۴۰۱ یک میلیون و ۵۹۳ هزار تومان معامله می‌شد.
قیمت سکه
بازدهی بازار سکه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ به ۵/۴۱  درصد رسید و با رشد ۹۴۲ هزار تومانی قیمت همراه بود این بازار بیشترین بازدهی را در هفته سوم آذر به خود اختصاص داد.سکه امامی ۱۷ آذر ۱۴۰۱ با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان معامله می‌شد.
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم افزایش قیمت سکه در بازار در برخی ساعات در قطعات سکه امامی و بهار به بیش از یک میلیون تومان نیز می‌رسید.قیمت انس جهانی طلا به محدوده ۱۸۰۰ دلاری رسید.
با وجود روند افزایشی قیمت دلار و طلای جهانی اما روند صعودی قیمت طلا و سکه به گونه‌ای بود که بسیاری از معامله‌گران معتقد بودند این فلز گران‌بها در بازار مستقل عمل می‌کند و این عرضه و تقاضا است که بازار را با جهش قیمتی همراه کرده است.
در هفته‌‌های گذشته برخی کارشناسان افزایش قیمت طلا را متاثر از بازار انتظامی دلار و تهدیدهای دولت برای خریداران این ارز عنوان کردند که سرمایه‌ها را به سوی بازار طلا و سکه سوق داده و روند افزایش تقاضا باعث رشد قیمت در این بازار شده است.
این در حالی است که بازار دلار در روزهای اخیر نیز خریداران احتیاطی زیادی دارد و ترس از خرید ارز کمرنگ‌تر از گذشته شده است اما بازار طلا و سکه همچنان پرمتقاضی است و قیمت‌ها همچنان در حال تاخت و تاز است.
بورس
با وجود رشد نزدیک به پنج درصدی شاخص کل در این هفته بازار با این حال برخی نماد‌های بورس بودند که باز هم سهامداران خود را ناامید کردند و بازدهی خوبی از خود نشان ندادند.
شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت عدد یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحد را ثبت کرد و رشد ۴.۹ درصدی را از خود نشان داد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۴.۱ درصدی در سطح ۳۳ هزار و ۷۶۳ واحد ایستاد.
جدول زیر نمادهای بورس که کمترین بازدهی را در یک هفته گذشته بازار داشتند، نشان می‌دهد.
نمادهایی که در جدول مشاهده می‌شود کمترین بازدهی را در هفته سوم آذر 1401 بورس داشتند.
نمادهایی که در جدول مشاهده می‌شود کمترین بازدهی را در هفته سوم آذر 1401 در بورس داشتند
همانطور که در جدول مشخص است نماد غدشت با 11.41 درصدی بدترین عملکرد را در این هفته بازار از خود نشان داد. همچنین بپاس و وپاسار نیز دیگر سهم‌هایی بودند که کمترین بازدهی هفته سوم آذر 1401 بورس را از آن خود کردند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 184024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *