۰
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۰

این هشدار جدی است؛ مصرف این نوع چای سرطان زاست!

چای یکی از نوشیدنی های محبوب در میان ایرانی ها است بهترین نوع چای، چای سبز است در ادامه مطلب در مورد انواع چای برایتان اطلاعات مفیدی آماده کرده ایم.
این هشدار جدی است؛ مصرف این نوع چای سرطان زاست!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، چای کیسه ای یکی از رایج ترین توع مصرف چای در محیط های مختلف است زیرا راحت تر است اما به تازگی طی تخقیقات انجام شده متوجه شده اند که مصرف مداوم چای کیسه ای می تواند مضر باشد و می تواند سرطان زا باشد زیرا در این نوع چای از اسانس ها و رنگ هایی استفاده می شود که شاید مطلوب نباشد در ادامه مطلب قصد داریم مطالبی پیرامون مضرات چای کیسه ای را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم
 مصرف چای کیسه‌ای می‌تواند سرطان‌ زا باشد.
گروهی از دانشمندان آلمانی دریافــتند کـه کیسه‌های چای سیاه حاوی موادی است که به سلامت انسان آسیب می‌رساند. این مشکل در کاغذ استفاده شده در کیسه‌های چای نهفته است چراکه دارای ماده اپی کلروهیدرین «Aepklorhedrinn»بوده و از آن در صنایع کاغذ، پلاستیک و آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود.مضرات چای کیسه ای
چه زمانی سرطان در کمین خواهد بود؟
مقدار مواد سرطان‌زا که ممکن استدر کیسه چای‌های کیسه‌ای وجود داشته باشد هم بسیار مهم است.مسلما باید میزان زیادی از این مواد وارد بدن شود تا تاثیر مخرب خود را بر جابگذارد. به‌علاوه این سرطان‌زایی به یکباره اتفاق نمی‌افتد و در درازمدت می‌توان تاثیرات مخرب این ترکیبات را بر سلامت افراد دید.
همه چای‌های کیسه‌ای سرطان‌زا هستند؟
 این‌طور نیست که همه چای‌های کیسه‌ای سرطان‌زا یا بیماری‌زا باشند و نباید نگران بود. اگر در تولید کیسه چای کیسه‌ای از کاغذمرغوب، نو و باکیفیت استفاده شود، مسلما هیچ خطر نگران‌کننده‌ای وجودنخواهد داشت. همین که کاغذ بسته‌بندی از ضایعات و کاغذ باطله نباشد بسیار مهم و بر سلامت تاثیرگذار است.
چای کیسه‌ای سرطان‌زا
مضرات چای کیسه ای برای تشخیص آلوده بودن کیسه‌های چای کیسه‌ای به مواد ســــرطان‌زای اپی کلروهیدرین، بایـــد بررسی‌های زیاد و با استفادهاز دستگاه‌های پیشرفته انجام شود. خریدار نمی‌تواند آلوده بودن کیسه چای را تشخیص دهد اما به هر حال دستگاه‌های نظارتی، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و هرجا که لازم باشد برای جمع‌آوری محصولات آلوده اقدام می‌کنند.
چه کنیم از چای سرطان نگیریم؟
برای اینکه از خطرات آلودگی چای‌های کیسه‌ای در امان باشید، لازم استاز انواع باکیفیت و ترجیحا داخلی آنها استفاده کنید. مسلما انواع چای تولید داخل تحت‌نظر بازرسی‌های کنترل کیفی کارخانجات و سازمان‌های مربوطه قرار دارند.  البته این‌طور نیست که چای‌های وارداتی نظارتی نداشته باشند،اما به هرحال تولیدات داخل از همان ابتدای تولید، سختگیری‌های بهداشتی را اعمال می‌کنند.
کد مطلب: 184133
برچسب ها: چای سرطان زا سرطان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *