۰
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵

افزایش 20 میلیونی«هایما S7 پلاس»در یک روز

افزایش عجیب نرخ دلار در بازار موجب شد تا امروز شاهد جهش قیمتی در بازار خودرو باشیم.
افزایش 20 میلیونی«هایما S7 پلاس»در یک روز
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ارزیابی روند بازار نشان دهنده آن است که امروز قیمت خودروهای پرطرفدار ایران خودرو رشدی سه تا 20 میلیون تومان داشتند و پژو 207 دنده ای تنها خودرویی است که امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شد.
به گفته فعالان بازار خودرو روند رشد قیمت خودرو از حدود 2 هفته گذشته آغاز شد، ‌اما در آخرین روزهای هفته گذشته بازار خودور کمی آرام شد، بطوریکه شاهد توقف قیمت در برخی خودروهای داخلی بودیم. اما امروز و با ورود به آخرین روزهای پاییز،  افزایش نرخ دلار در بازار موجب شد تا شاهد بازگشت رکورد شکنی قیمت در بازار خودرو باشیم.
فعالان بازار خودرو معتقدند در شرایط کنونی که خبرها از رسیدن خودروهای وارداتی به پشت مرزها حکایت دارد و مسوولین از ورود این خودرو به بازار طی روزهای آینده خبر می دهند این رشد چندان منطقی نیست، اما ظاهر بازار خودرو این روزها با منطق سر و کاری ندارد و با منظق خود اعداد و ارقام را جابجا می کند.
قیمت محصولات ایران خودرو
از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.
رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» امروز با افزایش  سه میلیون تومانی در بازار 400 میلیونی شد و «هایما S7پلاس» هم با ثبت یک رکورد جدید در بازار یک میلیارد و 150میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد 20 میلیونی را ثبت کرد.
از سوی دیگر در بازار امروز قیمت «تارا دنده ای» افزایش پنج میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 503 میلیون تومان رسید. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز با افزایش 6 و چهار میلیون در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «دنامعمولی» امروز 503 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد رشدی 6 میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش چهار میلیونی در بازار 644 میلیون دست به دست شد.
در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» تنها خودرویی بود که بدون تغییر راهی بازار شد و 525 میلیون قیمت گذاری شد.
منبع:اقتصادنیوز
کد مطلب: 184232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *