۰
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۰
محمدرضا میرتاج الدینی:

اگر برنامه ششم تمدید شود می توان لایحه بودجه 1402 را همین امسال تصویب کرد

قرار شد دولت بودجه را به همراه جداول انضمامی ارسال کند
محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر ارائه بودجه بدون جداول انضمامی گفت: قرار شده دولت لایحه را کامل و به همراه جداول به مجلس ارسال کند.
اگر برنامه ششم تمدید شود می توان لایحه بودجه 1402 را همین امسال تصویب کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،کشمکش ها بین دولت و مجلس بر سر بررسی لایحه بودجه ادامه دارد. مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است در صورتی لایحه بودجه را وصول میکند که ابتدا برنامه هفتم توسعه از سوی دولت ارائه شود. تاخیر در ارائه برنامه هفتم توسعه در حالی صورت می گیرد که دولت سیزدهم از ابتدای روی کارآمدن خود، برنامه ششم که توسط دولت دوازدهم طراحی شده بود را تمدید کرده است. 
صبح امروز محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس از ارائه بودجه توسط دولت خبر داد و با انتقاد از عدم رعایت تشریفات قانونی لازم در این خصوص، گفت: لایحه ای که به مجلس ارائه شده بدون لحاظ جداول و با تاخیر ارسال شده در حالیکه برنامه هفتم هنوز به مجلس نیامده است.
پیش از این کارشناس ها و صاحب نظران درباره احتمال ارائه بودجه بدون جداول انضمامی هشدار داده بودند چراکه عدم شفافیت بودجه می تواند مشکلات زیادی به بار آورد. 
در این خصوص حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به خاطر مصوبه مجلس که دولت را مکلف کرده بود لایحه بودجه را بدون جداول ارائه کند، لایحه سال 1402 بدون جداول به مجلس آمده اما چون آن مصوبه به دلیل ایرادات شورای نگهبان نهایی نشد، قرار شده دولت لایحه را کامل و آن را به همراه جداول به مجلس ارسال کند. 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بررسی لایحه بودجه به سال جاری نرسد، گفت: نظر من این است که اگر برنامه ششم توسعه را تمدید کنیم با همت مجلس می شود لایحه بودجه سال اینده را در همین سال جاری تصویب کرد.
منبع:جماران
کد مطلب: 186323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *