۱
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵
افشاگري پسرپرنسس دايانا کاخ باکينگهام را تکان داده ‌است

انتقام پرنس هري از خانواده سلطنتي

پرنس هري دومين فرزند پادشاه بريتانيا پس از مصاحبه جنجالي او و همسرش مگان با يک رسانه آمريکايي درباره عمق نژادپرستي در خاندان سلطنتي،با انتشار خاطراتش ضربه ديگري به اعتبار سلطنت اين کشور وارد کرده است.
انتقام پرنس هري از خانواده سلطنتي
گروه بين‌الملل:پرنس هري دومين فرزند پادشاه بريتانيا پس از مصاحبه جنجالي او و همسرش مگان با يک رسانه آمريکايي درباره عمق نژادپرستي در خاندان سلطنتي،با انتشار خاطراتش ضربه ديگري به اعتبار سلطنت اين کشور وارد کرده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،کتاب خاطرات هري تحت عنوان SPARE که معادل فارسي آن «فرعي» يا «ذخيره» ترجمه مي‌شود قرار است سه‌شنبه عرضه شود اما دست بر قضا نسخه‌هايي از آن در اسپانيا بفروش رسيد و انتشار فرازهايي از آن خبرساز شده است. هري در اين کتاب که به قلم «جان جوزف مورينگر» رمان نويس و روزنامه نگار آمريکايي نوشته شده است بارديگر به افشاگري‌هايي از درون خاندان سلطنتي پرداخته که رسانه‌هاي انگليس از آن به‌عنوان خاطرات انفجاري ياد کرده‌اند.
شاهزاده انگليسي که ششمين وارث سلطنت در اين کشور است يک اتهام سنگين عليه پرنس ويليام مطرح کرده‌است.تلگراف گزارش داده که هري در اين کتاب مي‌نويسد که ويليام شاهزاده ولز، «يقه‌ام را گرفت، گردنبندم را پاره کرد و ... مرا به زمين کوبيد». هري ادعا کرد که اين حمله باعث جراحات مشهود در ناحيه کمرش شده است. هري همچنين عنوان کرده که در ابتدا به همسرش مگان در اين باره چيزي نگفته و ترجيح داده به جاي او با درمانگرش تماس بگيرد اما در نهايت وقتي مگان متوجه خراشيدگي در پشت او شد، از اين موضوع مطلع شده و در حالي که متعجب نبود و آنقدر هم عصباني نشده اما به شدت غمگين شده است. 
هري به ندرت درباره دوران خدمتش در ارتش بريتانيا صحبت کرده است و در حالي که مشخص نيست که او چقدر در کتاب خاطراتش به اين موضوع پرداخته است، تلگراف گزارش داده است که او نوشته 25 نفر را حين خدمت به عنوان خلبان هليکوپتر آپاچي کشته است. 
او همچنين گفته  آمار کشته‌هاي او باعث افتخار و شرم او نيست و در آن زمان اين کار را صرفاً به عنوان يک سرباز انجام داده و قربانيان خود را «مردم» نمي‌ديده، بلکه به عنوان «مهره‌هاي شطرنج» ديده که بايد از روي صفحه حذف مي‌شدند و نوشته است: «تعداد کساني که کشته ام 25 نفر است. اين عددي نيست که باعث رضايت من شود اما باعث شرمساري من هم نمي‌شود». 
بر اساس گزارش‌ها، از زماني که هري و مگان در سال 2020 از وظايف سلطنتي کناره‌گيري کردند، رابطه برادرها خراب شده و هري در اين کتاب در يک حمله سخت به ويليام، او را «دشمن اصلي» ناميده است. 
«مايکل استراهان»، مجري برنامه صبح بخير آمريکا، اين نقل قول را در خلال نگاهي گذرا به مصاحبه‌اش با هري که هنوز پخش نشده بود، فاش کرد و مي‌گويد: «در کتاب شما نقل قولي وجود دارد که در آن از برادرتان به عنوان «برادر محبوب و دشمن بزرگ» ياد مي‌کنيد و هري در حالي که سرش را تکان مي‌دهد مي‌گويد :هميشه به شکلي عجيب اين رقابت بين ما وجود داشته است». تصويري از هري 20 ساله در آن زمان که در يک مهماني لباس سرباز نازي با يک صليب شکسته بر روي بازويش نقش بسته بود در يک روزنامه انگليسي درز کرد و در سال 2005 باعث اعتراض عمومي شد و اکنون شاهزاده ادعا کرده است که کيت و ويليام (برادر و همسر برادرش) او را براي پوشيدن اين لباس تشويق کرده اند.
هري در آنچه به عنوان يکي از بزرگترين اشتباهات زندگي  خود توصيف مي‌کند، ويليام و کيت، شاهزاده و پرنسس ولز، در سال 2005 به او توصيه کردند که براي يک مهماني لباس نازي بپوشد و زماني که او را ديدند زير خنده زده‌اند. در اينجا گمانه زني‌هاي گسترده‌اي در مورد رابطه اين دو جاري (کيت و مگان) وجود دارد، بخصوص پس از اينکه مگان در مصاحبه سال 2021 خود با «اپرا وينفري» ادعا کرد که کيت او را قبل از عروسي اش با هري به گريه انداخته است و انتظار مي‌رود هري به بحث بين آن دو در کتاب خاطراتش پرداخته باشد.
به گزارش ميل ان ساندي، هري در کتابش موشته که مگان به کيت گفته است که او بايد به دليل هورمون‌هايش د دوران بارداري مشکل حافظه و تمرکز دارد. کيت که سومين فرزندش پرنس لوئيس را يک ماه قبل از عروسي هري و مگان در سال 2018 به دنيا آورد، ظاهراً ناراحت شده است. اما مگان نيز بعداها به خاطر سخنانش مورد سرزنش قرار گرفت.
پس از تماشاي فيلم‌هاي مستند شش قسمتي «هري و مگان» در نتفليکس، مشخص است که آنها بسيار عاشق هم هستند و تقريباً باورنکردني است که آنها دعواي سرسختي داشته‌اند. با اين حال، هري در خاطرات خود که توسط انتشارت پنگوئن روندوم‌هاوس منتشر مي‌شود فاش کرده که يک بار در جريان يک دعوا با دوشس ساسکس به طرز بي‌رحمانه‌اي عصباني شده است.
او در کتاب رو به انتشارش نوشته: «شايد هفته‌ها مبارزه با مطبوعات من را فرسوده کرده بودو به به دلايلي وقتي مشاجره به شکل غيرمنتظره‌اي شکل گرفت، احساسي شدم». 
يکي از افشاگري‌هاي هري که بسيار خبرساز شده است، اصرار او از پدرش براي اينکه با کاميلا پارکر که اينک به مقام ملکه همسر رسيده است ازدواج نکند. هري و ويليام نتيجه ازدواج چارلز با ديانا بودند و تمايلي نداشتند پدرشان با زن ديگري ازدواج کند. اين درحاليست که هري از نحوه خبررساني پدرش درباره مرگ مادرش انتقاد کرده و مي‌گويد که او در روز حادثه خيلي سرد نزد من آمد و گفت: پسر عزيزم مادرتان تصادف کرده است.
در اين کتاب هري به مصرف مواد مخدر در دوران نوجواني‌اش اشاره کرده و نوشته است: تجربه جالي براي من نبود و احساس خوشحالي خاصي در من ايجاد نکرد، اما باعث شد احساس متفاوتي داشته باشم، و اين هدف اصلي من بود. حس متفاوت بودن. هري يک کودک 12 ساله بود که مادرش (پرنسس دايانا) در سال 1997 درگذشت، بنابراين قابل درک است که تاثيرات مرگ او موضوع غالب در خاطراتش باشد که به زودي منتشر مي‌شود. هري در لحظه‌اي که در کتاب به اشتراک مي‌گذارد، مکالمه‌اي را به ياد مي‌آورد که باعث شد متوجه شود مادرش هنوز هم با اوست. او در اين کتاب نوشته زماني که از طريق زني با قدرت ماورايي در حال صحبت با مادر مرحومش بوده، آن زن به او گفته: «تو زندگي را داري که او نمي‌توانست. تو زندگي را داري که او برايت مي‌خواست و هري بلافاصله انرژي مادرش را در اطرافش احساس‌ مي‌کند که اين موضوع اشکش را درآورد.
کد مطلب: 186178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *