۰
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۵

واقعا وقت و اعصاب مردم، مهم نیست؟

خبر تغییر تصمیم ناگهانی و اعلام و انتشار تقریبا نیمه شبانگاهی، از دید بسیاری، دور ماند و به این ترتیب، دور از انتظار نیست، بسیاری از «یک سوم کارمندانی» که موظف به حضور در ادارات شده بودند،دانش آموزان پایه دوازدهم، کارمندان بانک هاو همچنین فعالان زیادی از بخش خصوصی، بی‌ خبر از تعطیلی عمومی، روانه مقصدهای خود شده و سپس ناچار از بازگشت به سمت خانه‌های‌شان شوند و دشواری و هزینه رفت و آمد و زمان بیهوده‌ای را در هوای بسیار سرد را تحمل کنند که نتیجه بی‌ثباتی تصمیم‌گیری مقامات دولتی و اطلاع‌رسانی دیرهنگام و آماتوری آنان به مردم است.
واقعا وقت و اعصاب مردم، مهم نیست؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، پس از کش و قوس های فراوان، نهایتا،شنبه شب، ساعت ۱۹:۴۰ خبری به نقل از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران منتشر شد که طبق آن، «حضور «یک سوم کارمندان» در ادارات و دورکاری بقیه کارمندان و نیز «تعطیلی» دانشگاه‌ها و فعالیت «غیرحضوری» مدارس استان تهران در روز یکشنبه »، اعلام و افزوده شده بود: «امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود. همچنین ساعت کار شعب بانک‌ها نیز در این روز تغییر کرده است». بخش هایی از این خبر، بویژه، اعلام ضرورت «حضور یک سوم کارمندان» با واکنش های انتقادی گسترده و گاه، آمیخته به «طنز» مواجه شد.
مطابق رویه معمول، مخاطب این دستورها، بخش‌های دولتی بودند و تصمیمی درباره فعالان «بخش خصوصی» اعلام نشده بود. اما ساعت ۲۲:۰۷ ، ایرنا، خبرگزاری دولت، در خبری با تیتر «ادارات دولتی و خصوصی استان تهران فردا تعطیل شد/ فعالیت بانک‌ها با یک‌سوم ظرفیت» نوشت:«استاندار تهران گفت:‌ با عنایت به برودت سرما و کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط اضطراری، به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز، فعالیت بخش دولتی و خصوصی تهران روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تعطیل خواهد بود و بانک‌ها نیز با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.علیرضا فخاری شنبه شب در این خصوص افزود: همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی فردا تعطیل بوده و بخش هایی که به صورت خدمات اورژانسی و خدمات عمومی دایر هستند».
خبر تغییر ناگهانی تصمیم و اعلام و انتشار تقریبا نیمه شبانگاهی، از دید بسیاری، دور ماند و به این ترتیب، دور از انتظار نیست، بسیاری از «یک سوم کارمندانی» که موظف به حضور در ادارات شده بودند،دانش آموزان پایه دوازدهم، کارمندان بانک ها و همچنین اغلب فعالان بخش خصوصی، بی‌خبر از اعلام «تعطیلی عمومی»، روانه مقصدهای خود شده و سپس ناچار از بازگشت به سمت خانه‌های‌شان شوند و دشواری و هزینه رفت و آمد و نیز زمان بیهوده‌ای را در هوای بسیار سرد را تحمل کنند ، دردسری که نتیجه بی‌ثباتی تصمیم‌گیری مقامات دولتی و اطلاع‌رسانی دیرهنگام و آماتوری آنان به مردم است و برانگختن خشم و عصبانیت قابل پیش‌بینی آنان را در پی دارد.
این، البته اولین بار نیست که اطلاع رسانی‌های ناشیانه دولتی ها موجب دردسرسازی برای مردم شده و انتقاد افکار عمومی و رسانه ها را برانگیخته است اما گویا، اراده ای برای تصحیح قصور و تقصیرهای فاحش مقامات و روابط عمومی‌های عریض و طویل وجود ندارد . در تازه‌ترین نمونه، «اطلاعیه فوری» شنبه شب استانداری تهران، به عنوان «نقطه اوج شاهکار اطلاع رسانی» گواهی می دهد، «در بر همان پاشنه می‌چرخد» و حق طبیعی و بدیهی مردم برای اطلاع دقیق و بهنگام از تصمیم های درست یا نادرست دولتی‌ها و نیز وقت و اعصاب شهروندان، اهمیتی برای مقامات ندارد.
کد مطلب: 186872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *