۰
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
محمد مایلی کهن:

کی‌روش با قطر بازار گرمی می‌کند!

لوکادیا حقه‌باز بود
سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید:«لوکادیا یک حقه باز بود و شیخ دیاباته هم به درد پرسپولیس نمی‌خورد و این تیم دارد در لیگ 10 نفره بازی می‌کند.»
کی‌روش با قطر بازار گرمی می‌کند!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نه اتو کشیده حرف می زند و نه خیلی رسمی. وقتی می‌گوید شماها مثل پسرم هستید یعنی اینکه سفره دلش پیش من و امثال من باز باز است.از محمد مایلی کهن می‌گویم. کسی که هیچ ابایی از حرف زدن ندارد و اتفاقا می گوید:«من رک و راست هستم. از کسی هم نمی‌ترسم. حرف‌هایم را می‌زنم چون عین حقیقت است اما خب برای شما گاهی دردسر می‌شود، چون خیلی از آنها را نمی‌توانید بنویسید.»
مایلی کهن راست می‌گوید. بیش از یک ساعت از مصاحبه که به قول خودش حرف‌های حقی هم هست خروجی‌اش می شود عبارت‌هایی که آنها را در این مصاحبه می خوانید.
*آقای مایلی کهن چه خبر؟ انشاءالله سلامت هستید؛ انزلی خوش می‌گذرد؟
خدا را شکر. خوش که به جوان‌ها باید بگذرد که البته بعید بدانم در شرایط این روزها به آنها هم خوش بگذرد.در کل ما دیگر پیرمرد شده‌ایم و رفتنی!
*انشاءالله که سایه شما تا سال‌های زیاد بالای سر خانواده‌تان و فوتبال این مملکت باشد.
رودربایستی که نداریم. اگر قرار بود کسی به آن دنیا نرود که همه همدیگر رو می‌خوردند!
*حاج آقا خیلی با ناامیدی حرف می‌زنید.
نه؛ ناامید نیستم من واقع گرا هستم. بالاخره تیم آن دنیا، توپ جمع کن هم می‌خواهد دیگر. همه سرطلایی‌ها و پا طلایی‌ها که کامل هستند فقط مانده یک توپ جمع کن.
خدا به شما سلامتی بدهد. آقای مایلی کهن قطعا شنیدید که کارلوس کی روش از ایران رفت و دیگر بر نمی‌گردد.
عجب! حالا که رفت همه شدید مخالف؟ شما بشنو و باور نکن. هنوز هم شک دارم که او از فوتبال ایران رفته باشد.
دیگر همه چیز رسمی شد و او سرمربی قطر شده است. همه رسانه‌های قطری و پرتغالی هم نوشتند.
آن رسانه‌ها هم خودی هستند! شاید برای کشور خودمان باشند. راحت بازارگرمی می‌کنند که خبرنگاران ما هم بنویسند و دوباره روز از نو و روزی از نو.
خود شما این روزها چه کار می کنید؟
والله الان که آمده‌ام مخابرات ببینم یک خط تلفن به ما می‌دهند؟من اینجا در انزلی هستم. آن روز یک فیلمی را انتشار دادم از سالنی در دل انزلی با 2500 نفر ظرفیت. چهار سال است که بسته است و در آن را هم باز نمی‌کنند.
دلیلش چیست؟
بی عقلی من! آقا شما ببینید؛ ساختن راحت‌تر از نگهداری است. بیشتر استادیوم‌های جهان بالای 100 سال قدمت دارند. ورزشگاه‌هایی داریم که بالای 120 سال قدمت دارند اما همچنان سرپا هستند. چرا؟ چون خوب بازسازی می‌شوند. در ایتالیا، آلمان، اسپانیا و خیلی از کشورهای اروپایی از این ورزشگاه‌ها هستند.اینجا خدا پدر هاشمی طبا را بیامرزد. با طرحی که داده بود تا از هر نخ سیگار 5 ریال به ورزش برسد کلی ورزشگاه ساخت. حالا نمی‌دانم آن طرح چه شد و به کجا رسید اما در زمان ایشان چند تا ورزشگاه از جمله در قم و کاشان و تبریز و کرمان و رشت ساخته شد. حالا بروید ببینید چه شکلی هستند و چه طور اداره می‌شوند.
پس دیگر در انزلی ساکن شده‌اید درست است؟ چون گفتید دنبال خط تلفن هم هستید و ...
فعلا که هستیم اینجا. الان دارم در انزلی راه می‌روم همه جا سبز سبز است. در اداره پست و تلگراف و تلفن هستم اما از توی سیمان‌ها با اجازه شما کلی سبزه زده بیرون! اینجا در همه شهرهای شمالی پر از سبزه است اما از چمن مصنوعی برای ورزشگاه‌ها استفاده می‌شود. بچه می‌رود داخل زمین از آن سمت مثل شاگرد مکانیک ها بیرون می‌آید.می‌گوییم اینجا آب هست و پر از سرسبزی چرا چمن نمی‌کارید که می‌گویند هوا خوب نیست. آدم خنده‌اش می‌گیرد. البته نباید بخندیم باید گریه کنیم.
حالا خط تلفن را گرفتید؟
چون تکنولوژی در کشور ما پیشرفته است و البته چون اینجا من را می‌شناسند و انصافا به بنده لطف دارند گفتند فعلا خط آزاد ندارند و اگر خالی شد حتما خبر می‌دهند. مشکل این نیست، مشکل این است که شما الان برو بگو انرژی هسته‌ای می‌خواهم سریع به شما تحویل می دهند. گرفتن انرژی هسته‌ای راحت تر از تلفنی است که به درد کسی هم نمی‌خورد. من پیرمرد شده‌ام و سنم بالا رفته و می‌خواهم مخارجم هم کمتر شود. در هر صورت من اینجا در انزلی هستم و اگر به همه مردم خوش بگذرد به من هم خوش خواهد گذشت. من محمد مایلی کهن، کشورم را دوست دارم و فیلم هم بازی نمی‌کنم.
راستی چند روز پیش سال روز درگذشت مهرداد میناوند بود. او یکی از شاگردان خوب شما بود.
آخی! خدا رحمت کند. من شاگردی نداشتم. این‌ها همه فرزندان من بودند. مهرداد حیف شد. علی انصاریان هم همین طور. این‌ها عزیزانی بودند که جانشان را در دوران کرونا دادند. اتفاقی سخت و ناگوار به خصوص برای خانواده و دوستان‌شان. روحشان شاد و یادشان گرامی.
تقریبا ماه گذشته بود که یک اظهار نظر درباره علی دایی حسابی سروصدای زیادی به راه انداخت.آن اظهار نظر را دیدید؟
بله.
نظر شما چیست؟
من هم آن اظهار نظر را دیدم و هم همه حاشیه‌هایی که به وجود آمد را خواندم. از آن طرف شنیدم که ایشان هم جانباز هستند و کم برای این مردم و مملکت زحمت نکشیده‌اند. چه اشکالی دارد یکی هم عقیده‌اش را این طور بیان کند. درست است که آن اظهار نظر خوب نبود اما خیلی از جاها هم هست که خود ما یک سری حرف‌ها می‌زنیم یا یک سری مطالب علیه دیگران می‌نویسم و خیال می‌کنیم خوب است اما خوب نیست. به نظر من زیاد تاختن هم درست نیست آن بنده خدا نظرش را گفته است. مگر این همه راجع به ما حرف نمی‌زنند. مطمئن باشید می‌زنند و خواهند زد. من دیدم در خیلی از جاها چشم آن بنده خدا را در آورده‌اند. در هر صورت هیچ کدام از این اتفاق‌ها درست نبود.
آقای مایلی کهن بازی پرسپولیس و فولاد را دیدید؟
من همیشه گفته‌ام فوتبال را دوست ندارم بلکه عاشق فوتبال هستم مخصوصا فوتبال دنیا و به خصوص اروپا. اما برای بازی پرسپولیس و فولاد خیلی متاسف شدم. در دنیا دارد این همه فوتبال برگزار می‌شود به چه زیبایی اما در فوتبال ما چه کارها که نمی‌کنیم تا بتوانیم یک برد به دست بیاوریم. من اصلا نمی‌خواهم جانبداری کنم. بارها هم گفته‌ام که بعد از آقای پروین بیشترین حضور مستمر در پرسپولیس را با 14 سال بازی دارم. شما همین الان به صادق ورمزیار زنگ بزنید شاید یادش باشد. در یک دربی که اتفاقا آخرین روزهای فوتبال من بود دیدم که زیاد دارد نسبت به داور شلوغ بازی در می‌آورد. به او گفتم که اگر می‌خواهی فوتبالت را ادامه بدهی از این کارها نکن.
این حرف‌های شما حمایت از پرسپولیس است؟
متاسفانه من هر چیزی که بگویم به یک طرف بر می‌خورد. البته من ناراحت نیستم، بر بخورد. من نمی‌خواهم چیزی بگویم که کسی خوشش بیاید. همه ماها ایراد داریم اما در آن بازی رفتارهایی شد که زیبنده نبود. یا بعد از بازی و آن پست‌های اینستاگرامی. بیچاره حیوان‌های خدا که همیشه مظلوم واقع می‌شوند. من خودم در اهواز و فولاد بوده‌ام. انسان‌هایی شریف، مردمی نجیب و با محبت و البته زود رنج. خب من فکر می‌کنم در آن قضیه آقای نکونام و دستیارانش خوب عمل نکردند.
البته یحیی گل محمدی هم از واژه خوبی استفاده نکرد.
کار یحیی هم خوب نبود. این را هم در نظر بگیرید که الان من و شما داریم در شرایط عادی حرف می‌زنیم. بله یحیی هم اشتباه کرد که آن واژه را به کار برد. این را هم قبول کنیم که روی آقای نکونام و دستیارانش فشار زیادی بود. فولاد این فصل هزینه‌های زیادی کرده است. شاید من این حرف‌ها را بزنم دوباره شلوغ کاری شود و به من حمله کنند اما مهم نیست. حرف من یک چیز است. فوتبال با همه این مشکلاتی که در کشور وجود دارد و با وجود همه این غم و غصه‌ها گاهی می‌تواند به اندازه سر سوزنی از این غم ها بکاهد. باید احترام همدیگر را داشته باشیم و رفتارهایی نکنیم که بعدا پشیمان شویم.
درباره پرسپولیس حرف بزنیم. این تیم دوباره یک مهاجم خارجی را جذب کرد. هنوز چند هفته بیشتر نیست که لوکادیا پرسپولیس را ول کرد رفت و ...
لوکادیا یک حقه باز بود. بعد از جدایی این حقه باز شما ببینید نتایج پرسپولیس چطور شد؟ نوع بازی این تیم چطور شد؟ در همین بازی با فولاد.تیم خوب بازی کرد اما بازیکن فولاد یک گل استثنایی زد. گلی که نه برای فوتبال ما که برای فوتبال جهان استثنایی بود. از طرف من اعتقاد دارم در این بازی پرسپولیس 10 نفره بازی کرد.
یعنی کدام بازیکن در زمین بازی نمی‌کرد؟
آخر دیاباته بازیکن است؟ ممکن است بازیکن بوده باشد اما الان می‌تواند راه برود؟
راه که می‌رود!
نه راه هم نمی‌رود! او در استقلال خوب بود. انسان با شخصیتی هم هست اما از وقتی به قطر رفت چند تا بازی کرد؟ مدام مصدوم بود. بعد آوردیم در پرسپولیس و گذاشتیمش مهاجم نوک. چرا از عبدی استفاده نمی‌کنیم؟ عبدی خصوصیات خاص خودش را دارد. یک جایی هم ممکن است شیطان باشد اما مگر سال قبل گل نزد؟ مگر خوب نبود؟ خب چرا از او استفاده نمی‌کنیم؟ آقا یحیی! اگر نمی‌خواهید از او استفاده کنید خب اجازه بدهید به تیم دیگری برود. این یک معامله دو سر برد است. شما لوکادیا با آن هیکل را می‌آورید. اول می‌گفت ایران بهشت است و همه چیز خوب بود وقتی رفت اینجا شد جهنم؟ من در خیلی از جاها به مسئولان کشورم معترض هستم اما تو چه می گویی بابا! آمدی 5- 6 گل زدی که دو – سه تای آن پنالتی بود. از این پنالتی‌ها من هم حداقل یکی از آنها را گل می‌کردم. فیل که هوا نکرده‌ای. به نظرم از وقتی لوکادیا رفته پرسپولیس بهتر شده و چرخش خوبی هم در زمین داشته است.
آقای مایلی کهن. عربستان رونالدو را جذب کرد و خیلی ها می‌گویند که این بیشتر نمایشی است برای اینکه کشور خودشان را به جهان معرفی کنند.
در بین این همه غم و غصه رنالدو را کجا دلم بگذارم؟ الان عربستان احمق است؟! پول ندارد یا چی؟ شما فکر می کنید از کنار رونالدو هزینه‌ای که کرده اند را در نمی‌آورند؟ آنها مثل ما نیستند که لوکادیا را بیاوریم. اگر رونالدو را با 250 میلیون یورو می‌آورند یقین بدانید که بیشتر از یک میلیارد یورو سود می‌برند. ما هم گفتم لوکادیا را می‌آوریم و وقتی می‌رود همه می‌گوییم چطور رفته. این پول‌ها برای عربستانی ها پول خرد است آن وقت یک زلزله پفکی می‌آید و هموطنان من را داغدار می‌کند. باور کنید آن زلزله نبود و پفکی بود اما چرا خسارت زد؟ چون از بس خانه‌های ما مقاوم است در برج‌های چند طبقه زندگی می‌کنیم که این اتفاق‌ها می‌افتد! آیا من واقعیت می‌گویم یا دروغ؟ اما چه کسی توجه می کند؟
منبع:خبرآنلاین
کد مطلب: 188544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *