۰
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۶

یحیی مرد بازی‌های بزرگ نیست؟

مخالفان یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس معتقدند او مرد بازی‌های بزرگ نیست!
یحیی مرد بازی‌های بزرگ نیست؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،یحیی گل‌محمدی فرد باهوشی است و این موضوع را در زمانی که فوتبال بازی می‌کرد هم به خوبی نشان داد. شاید یکی از دلایلی که یحیی برخلاف خیلی از هم‌نسل‌های خود در مربیگری تقریبا موفق بوده، به همین موضوع برمی‌گردد.
گل‌محمدی در اکثر تیم‌های خود کارنامه کلی خوبی بر جای گذاشته و چندین قهرمانی را هم کسب کرده است. کارنامه‌ای که باعث شده یحیی همین حالا هم روی نیمکت یکی از دو غول فوتبال ایران بنشیند. با این حال مخالفان گل‌محمدی می‌گویند او مربی بازی‌های بزرگ نیست. این عده معتقدند یحیی در بازی‌های بزرگ و در مواقع حساس نمی‌تواند تصمیمات خوبی بگیرد و همین موضوع را بهانه‌ای برای انتقاد به گل‌محمدی قرار می دهند. موافقان سرمربی پرسپولیس هم معتقدند که گل‌محمدی در بازی‌های بزرگ هم خوب بوده و کارنامه قابل دفاعی دارد. این عده به طور مثال نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و رسیدن سرخ‌پوشان به فینال این رقابت‌ها را مثال می‌زنند. در این گزارش می‌خواهیم عملکرد سرمربی پرسپولیس را در بازی‌های بزرگ داخلی و خارجی و مقابل رقبای قدرتمند این تیم طی چند فصل اخیر بررسی کنیم. آماری که خیلی به نفع گل‌محمدی نیست و یحیی در اکثر بازی‌های مهم دوران مربیگری‌اش تا به امروز، در کسب پیروزی ناکام بوده است.
دربی؛ احتیاط حرف اول را می‌زند
یحیی در میانه‌های لیگ نوزدهم مجددا هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و تا امروز ۸ بار مقابل اصلی‌ترین رقیب خود در بازی‌های داخلی قرار گرفته است. سرمربی پرسپولیس در این دیدارها فقط یک مرتبه موفق به پیروزی شده است. ۷ بازی هم به تساوی انجامید، هرچند از این ۷ بازی ۲ دیدار در جام حذفی بود و تیم گل‌محمدی در ضربات پنالتی مغلوب شد. یکی از ایرادهایی که به یحیی می‌گیرند، احتیاط بیش از حد او در دربی‌ها است. موضوعی که نتایج هم آن را به اثبات می رساند.
سپاهان؛ طلسم‌شکنی با گل کمال!
بعد از استقلال، سپاهان جدی‌ترین رقیب داخلی پرسپولیس محسوب می‌شود. نکته جالب در خصوص تقابل یحیی و سپاهان این است که سرمربی پرسپولیس از وقتی مجددا هدایت این تیم را بر عهده گرفته تا قبل از بازی‌های فصل گذشته، نتوانسته بود در جریان بازی سپاهان را شکست دهد. تنها برد پرسپولیس مقابل سپاهان با هدایت یحیی مربوط به بازی برگشت لیگ نوزدهم می‌شد که سپاهانی‌ها در زمین مسابقه حاضر نشدند و بازی با حکم کمیته انظباطی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شد.
در فصل قبل و در دیدار رفت دو تیم پرسپولیس موفق شد با تک‌گل کمال کامیابی‌نیا سپاهان را شکست دهد و اولین برد گل‌محمدی مقابل سپاهان در جریان بازی رقم خورد. شاگردان گل‌محمدی در دیدار برگشت مقابل سپاهان شکست خوردند و دیدار رفت دو تیم در این فصل هم به تساوی بدون گل انجامید.
الدحیل؛ دبل شدن مقابل سرمربی شگفتی ساز جام جهانی
پرسپولیس در زمان مربی‌گری یحیی گل‌محمدی ۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا مقابل یکی از تیم‌های پرقدرت قطر قرار گرفت ولی هر دو بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد و نتوانست عملکرد موفقی مقابل این تیم داشته باشد. هر دو شکست پرسپولیس مقابل الدحیل زمانی رقم خورد که ولید الرکراکی سرمربی موفق مراکش در جام جهانی هدایت این تیم را بر عهده داشت. الرکراکی با مراکش موفق شد در رتبه چهارم قرار بگیرد و شگفتی‌ساز جام جهانی لقب گرفت.
الهلال؛ نمایش ضعیف، شکست سنگین!
پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فصل قبل امید زیادی داشت تا دوباره به فینال برسد ولی تضعیف در فصل نقل و انتقالات و البته خوردن به سد محکم الهلال، همه رویاهای پرسپولیس را نقش بر آب کرد. باخت ۳ گله مقابل الهلال سنگین‌ترین شکست یحیی گل‌محمدی در دوره دوم مربیگری‌اش در پرسپولیس بود و یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های تیم گل‌محمدی را طی سالیان اخیر شاهد بودیم.
اولسان؛ باخت بدموقع در مهم‌ترین بازی عمر!
مهم‌ترین بازی عمر یحیی روی نیمکت پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی برمی‌گردد. جایی که خیلی‌ها منتظر اولین قهرمانی پرسپولیس در آسیا بودند، ولی این اتفاق رخ نداد و با وجود این‌که پرسپولیس با یک گل از حریفش جلو بود، با دو پنالتی نتیجه را واگذار کرد و دست یحیی و تیمش از جام قهرمانی کوتاه ماند.
بردها
مهم‌ترین بردهای آسیایی پرسپولیس به همراه گل‌محمدی مروبط به لیگ قهرمانان آسیای چند فصل پیش است. پرسپولیس گربه سیاه السد در سال‌های اخیر بوده و خیلی خوب توانسته این تیم را در بازی‌های مختلف شکست دهد. یحیی گل‌محمدی هم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۰ موفق شد در یک بازی دیدنی، با تک‌گل عیسی آل‌کثیر این تیم متمول قطری را شکست دهد. در مرحله یک‌چهارم نهایی همان فصل پرسپولیس باز هم با دو گل آل‌کثیر تیم قدرتمند پاختاکور ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. دیدار فوق‌العاده حساس مقابل النصر عربستان که با محرومیت عیسی در صبح روز مسابقه به اوج هیجان رسید. یحیی و تیمش در آن بازی هم موفق به پیروزی شدند و با شکست النصر در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند.
منبع:خبرورزشی
کد مطلب: 184924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *