۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۴

نمایش کابوس چهار زن بر روی فرش ایرانی

مهدی محمدی، که قصد دارد نمایش "وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" را در بخش مناطق سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه ببرد، گفت: این اثر ، کابوس چهار شخصیت زن است که بر روی یک قالی ایرانی اجرا می‌شود.
به گزارش فریادگر، مهدی محمدی، که این اثر را پیش از این در جشنواره تئاتر استان مرکزی، جشنواره استانی و جشنواره مناطق به اجرا درآورده بود، در گفت و گو با ستاد خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد: در اجرای جشنواره بین المللی تئاتر فجر نسبت به اجرای جشنواره های پیشین، علاوه بر تغییراتی که رضا شاه بداغی در مقام نویسنده اثر در دیالوگ ها ایجاد کرده، میزانسن ها نظم بیشتری گرفته و به موسیقی و ویژگی های بصری نیز بیشتر توجه شده است.
وی درباره این اثر، که در جشنواره تئاتر استانی و منطقه‌ای استان لرستان جوایز متعددی را در بخش هایی چون نویسندگی، کارگردانی و بازیگری کسب کرده است، اظهار کرد: این نمایش با تکیه بر فرم‌گرایی و موسیقی زنده در جشنواره به اجرا در می‌آید و دارای عناصر اصلی تئاتر از جلمه نورپردازی فرم، حرکت و ... است.
محمدی در خصوص طراحی صحنه این اثر، که درباره نسل های مختلف زن ایرانی است، تاکید کرد: نمایش در صحنه ای دوسویه اجرا می‌شود که در چهار طرف آن از چهار سفال ساختمانی با لامپ های قرمز در درونشان استفاده شده است. محدوده مربع با یک روبان قرمز رنگ بسته شده که بازیگران درون آن حاضر می شوند. همچنین قالی در مرکز این صحنه پهن شده است.
وی، که نورپردازی این اثر را نیز خود برعهده دارد، بیان کرد: در نورپردازی این اثر از چهار نور موضعی در چهار گوشه صحنه، دو نور رنگی و پنج لامپ قرمز داخل سفال استفاده شده است. در این اثر تماشاگران در اطراف صحنه یک خانه ویران شده در بمباران هوایی تهران را تماشا می کنند.
کارگردان نمایش "وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" با بیان اینکه این نمایش درباره شرح حال زنان از قبل از انقلاب تا به امروز است، اذعان کرد: داستان نمایش درباره چهار شخصیت زن است که با رستاخیز از قبرهایشان بیرون آمده اند و اتفاقات زندگی تا بمباران هوایی تهران و مردنشان را زیر آوار خانه ها روایت می کنند. در واقع این اثر کابوس وحشتناکی است که با مشارکت تماشاگر جریان پیدا می کند.
محمدی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه این اثر همچون اجرایی که در جشنواره استانی و مناطق داشته با استقبال خوبی در جشنواره تئاتر فجر رو به رو شود، در معرفی بازیگران و سایر عوامل این اثر نمایشی تشریح کرد: مهناز حسینی، معصومه باقری، فاطمه قاسمی، نازنین صالحی در این اثر به ایفای نقش می پردازند. همچنین جواد طاهری و فرزانه کاظمی دستیار کارگردان، افشین عبداللهی، مرتضی جعفری، محمد مهدی و فرزانه کاظمی گروه موسیقی و محسن غلامی طراحی پوستر این اثر را برعهده دارند. طراحی لباس این نمایش هم حاصل کار گروهی است.
گفتنی است، سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن به دبیری سعید کشن فلاح، در تهران و ۵ استان کشور برگزار می شود
کد مطلب: 18931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *