۰
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵

انتقاد جمهوری اسلامی از واگذاری سفارت افغانستان به طالبان

تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به دیپلماتهای طالبان با واکنش جدی شورای مقاومت ملی افغانستان و همه گروههای افغانی اعم از شیعه و سنی مواجه شده است.
انتقاد جمهوری اسلامی از واگذاری سفارت افغانستان به طالبان
به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در این هفته سفارت افغانستان در تهران به نیروهای طالبان واگذار شد که این اقدام نه‌تنها به معنای گام برداشتن در مسیر به رسمیت شناختن حاکمیت تروریستهای طالبان بر ملت افغانستان است، بلکه به معنای پذیرش سلطه طالبان بر میلیونها نفر از اتباع افغانستانی مقیم ایران و قرار دادن آنان در چنبره تصمیمات دیپلماتهای طالبان می‌باشد.
تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به دیپلماتهای طالبان با واکنش جدی شورای مقاومت ملی افغانستان و همه گروههای افغانی اعم از شیعه و سنی مواجه شده است.
این اقدام وزارت خارجه ایران در حقیقت باج دادن به گروهی اقلیت و سلطه ‌طلب است که خود را بر مقدرات افغانستان حاکم کرده و از کوچکترین مقبولیت اجتماعی برخوردار نیست ضمن آنکه تاکنون به هیچیک از تعهدات خود از جمله تشکیل حکومت فراگیر، جلوگیری از فعالیت گروههای تروریستی، تأمین حقوق و امنیت شیعیان، تحقق حقابه هیرمند و... عمل نکرده است.
در این روزها ماجرای مسمومیت مرموز دانش‌آموزان در مدارس قم و سپس چند شهر دیگر کشور نگرانی‌های شدیدی را در میان مردم ایجاد کرده بدون آنکه اطلاع‌ رسانی شفاف و دقیقی در این باره از سوی مسئولین صورت گرفته باشد و اگر اظهار نظرهایی هم انجام شده، از آنچنان تناقضی برخوردار بوده که به ابهامات موجود، بیشتر دامن زده است.
این نوع برخوردها که متأسفانه به بسیاری از رویدادهای دیگر نیز تعمیم یافته، قطعاً موجب کاهش اعتماد به حکمرانان شده و فضا را برای جولان ‌دهی و نفوذ کلام بیگانگان باز می‌گذارد. واقعیت اینست که کارگزاران نظام به راحتی می‌توانند در مدت کوتاهی عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را کشف کنند ولی اینکه بعد از هفته‌ها هنوز اطلاعات روشنی در این زمینه به افکار عمومی داده نشده، برای مردم مفهوم خوبی ندارد. مأموریتی که رئیس ‌جمهور به وزیر کشور برای رسیدگی به موضوع مسمومیت داد، این امید را به وجود آورد که وزارت کشور قاطعانه با عوامل این خیانت برخورد کند و این تفکر افراطی و متحجرانه را ریشه‌کن نماید.
کد مطلب: 190721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *