۰
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰

پیش بینی بورس فردا

بورس کالا بازار سهام را شارژ می‌کند؟
نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روز دوشنبه با افت 10 هزار و 170 واحدی که معادل 0.57 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات این روز، در سطح یک میلیون و 785 هزار واحدی ایستاد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس دوشنبه، خبر از خروج 320 میلیارد تومانی پول از بورس می‌داد. اما آیا بورس در روز سه‌شنبه هم همین مسیر را طی خواهد کرد؟
پیش بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،معاملات بورس روز دوشنبه در حالی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 10 هزار و 170 واحدی که معادل 0.57 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات این روز در سطح یک میلیون و 785 هزار واحدی ایستاد.
شاخص کل هم‌وزن اما در سوی معکوس شاخص کل گام برداشت و با افزایش 0.16 درصدی به سطح 538 هزار و 397 واحدی رسید.
گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز دوشنبه را 11 میلیارد و 650 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 590 میلیارد تومان نشان می‌دهد.
همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس دوشنبه، خبر از خروج 320 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.
بیشترین و کمترین بازدهی صنایع
در پایان جریان دادوستدهای روز دوشنبه بازار سرمایه، گروه‌‎های چاپ و انتشار، سایر معادن و سیمان به ترتیب با 4.93 درصد، 4.08 درصد و 3.8 درصد، بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند.
ورود و خروج پول به تفکیک صنایع
در میان بازار منفی روز دوشنبه پس از گروه سیمان با 103میلیارد تومان، انبوه‌سازی بیشترین ورود پول را به میزان 103 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.
همچنین در سوی مقابل، فرآورده‌های نفتی با 104 میلیارد تومان خروج پول، بیشترین خروج پول میان صنایع را تجربه کرد.
پیش بینی بورس
روند کاهشی دو روز گذشته که از بیانیه مشترک ایران و سازمان انرژی اتمی جریان می‌گیرد باعث شده تا رنگ سرخ میزبان گروه‌هایی چون بانک‌ها، فراورده‌های نفتی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی شود. گروه‌هایی که به دلاری بودن در بورس تهران مشهور‌ هستند.
از همین رو گروه‌هایی که طی رشد ابتدای اسفندماه کمی جاماندگی را تجربه کردند معاملات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و گروه‌های مربوط به ساختمان سازی از جمله انبوه‌سازی و سیمان با بازدهی مثبت، کام سهامداران این گروه را شیرین کردند.
در جریان معاملات روز دوشنبه، خودروسازان و قطعه‌سازان در نامه‌ای مشترک به رئیس شورای رقابت، ضمن ارائه دلایلی در خصوص انحصاری نبود صنعت سواری، در پیشنهاد مشخصی خواستار فروش خودرو در بورس کالا شدند.
حال نگاه‌ها به واکنش شورای رقابت نسبت به این پیشنهاد است. تقریبا همه فعالان بورس به صورت جمعی بر پتانسیل گروه خودرو برای لیدر شدن در صعود‌های بازار سرمایه اتفاق نظر دارند. بنابراین حال و روز این گروه‌ برای کل بازار از اهمیت خاصی برخوردار است. بدیهی است که درصورت موافقت با پیشنهاد خودروسازان احتمالا شاهد شروع رالی صعودی دیگری در نماد‌های این گروه باشیم.
در پایان برای پیش بینی بورس در جریان دادوستد‌های روز سه شنبه باید به افزایش تقاضا در ساعت پایانی بازار دوشنبه توجه کرد. از آنجایی که تقاضا برای برخی گروه‌های خاص یادشده رو به افزایش است به نظر می‌رسد بورس فردا شرایط متعادل و بهتری نسبت به بازار دوشنبه تجربه کند.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 191118
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *