۰
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰

فولاد 0-2 استقلال؛ «ساپینتو» سال را بالاتر از «گل‌محمدی» به پایان رساند

استقلال با برتری خارج از خانه مقابل فولاد، سال 1401 را با رتبه دوم به پایان رساند.
فولاد 0-2 استقلال؛ «ساپینتو» سال را بالاتر از «گل‌محمدی» به پایان رساند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، پرسپولیس و سپاهان مهم‌ترین تقابل هفته بیست‌ودوم بود که شب گذشته در ورزشگاه آزادی با برتری یک‌گله طلایی‌پوشان به پایان رسید و حالا بعد از دوئل حساس شاگردان یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس، نوبت به انجام یکی دیگر از دیدارهای سرنوشت‌ساز هفته بیست‌ودوم رسید؛ تقابل فولاد خوزستان با هدایت علیرضا منصوریان با استقلال تهران که سرمربیگری آن برعهده ریکاردو سا پینتو است و این سرمربی پرتغالی بعد از گذراندن 4 جلسه محرومیت، امشب بار دیگر از کنار زمین می‌توانست شاگردانش را هدایت کند.
آبی‌پوشان پایتخت بعد از شکست حریف سنتی‌شان به دنبال آن بودند تا در اهواز جشن پیروزی بگیرند و بالاتر از پرسپولیس در جدول رده‌بندی، رتبه دوم را به تسخیر خود در بیاورند و فاصله‌شان با سپاهانِ صدرنشین را به 3 امتیاز کاهش دهند. شاگردان منصوریان هم بعد از یک برد و یک تساوی، درصدد آن بودند تا بتوانند روند شکست‌ناپذیری خود با سرمربی جدید را حفظ کرده و در بین 8 تیم برتر جدول، هفته بیست‌وسوم را به پایان ببرند.
ترکیب فولاد خوزستان
کریستوفر کنت- ایوب والی- عارف آقاسی، مهدی شیری-سعید آقایی- حمید بوحمدان (از دقیقه 68 الکس آلگریا) -علیرضا کوشکی- سینا مریدی (از ۶۸ محمد آبشک)- روبرتو توری-اشکان دژاگه- سعید واسعی 

سرمربی: علیرضا منصوریان
ترکیب استقلال تهران
حسین حسینی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – کوین یامگا – جعفر سلمانی – روزبه چشمی – سعید مهری (از دقیقه ۷۲ پیمان بابایی) – آرش رضاوند – محمد محبی – مهدی قایدی – ارسلان مطهری (از دقیقه 72 امید حامدیفر)
سرمربی: ریکاردو سا پینتو
محمدحسین‌زاهدی‌فر داور باتجربه فوتبال ایران که اصالتاً اهل استان بوشهر است، برای قضاوت در مسابقه حساس امشب در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتخاب شده بود و در شرایطی‌که استقبال خوبی تماشاگران از این مسابقه حساس داشتند، زاهدی‌فر از ساعت 19 سوت آغاز نبرد تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران را به صدا در آورد تا تقابل شاگردان منصوریان و ساپینتو رسماً آغاز شود.
تلاش دو تیم در نیمه اول بازی امشب گلی به همراه نداشت اما در نیمه دوم این شاگردان مرد پرتغالی در تیم استقلال بودند که توانستند عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته باشند. گل اول بازی در دقیقه 52 توسط کوین یامگا به‌ثمر رسید؛ در این دقیقه کرنر سعید مهری در محوطه جریمه به محبی رسید و ضربه سر او به کوین یامگا رسید و او با پای چپ موفق شد دروازه فولاد را باز کند. آبی‌های تهرانی باوجود اینکه با یک گل از میزبان خود پیش بودند، بازهم برای گل زدن تلاش کردند و در دقیقه 77 به گل دوم بازی رسیدند؛ در این دقیقه حرکت عالی پیمان بابایی و پاس رو‌به بیرون او به مهدی قایدی رسید و او با یک شوت محکم درحالی که دو‌ مدافع فولاد مقابل دروازه بودند موفق شد گلزنی کند.
آبی‌پوشان پایتخت با کسب 3 امتیاز در مسابقه امشب توانستند برای هفتمین‌بار در 8 بازی اخیر در لیگ برتر و جام حذفی پیروزی کسب کنند تا با 46 امتیاز، سال 1401 را در رتبه دوم جدول به پایان ببرند و بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرند. فولاد خوزستان هم در شب ثبت اولین شکست علیرضا منصوریان در قامت سرمربی این تیم، 28 امتیازی باقی ماند و در رتبه هشتم جدول جایگاهش تغییری نکرد. استقلال بعد از تعطیلات فیفادی، روز جمعه یازدهم فروردین‌ماه در تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان است و روز پنجشنبه دهم فروردین‌ماه هم فولاد خوزستان در تهران باید برابر پیکان قرار بگیرد.
کد مطلب: 191607
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *