; ?>; ?> نظارت بر دستگاه‌های خدماتی در طرح عیدانه انجام‌ می‌شود - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
مدیرکل استاندارد خوزستان؛

نظارت بر دستگاه‌های خدماتی در طرح عیدانه انجام‌ می‌شود

مدیرکل استاندارد خوزستان از اجرای طرح عیدانه و ماه رمضان و تشدید نظارت‌ها در این ایام خبرداد و گفت: در این طرح علاوه بر نظارت بر کالاها به نحوه خدمت‌رسانی دستگاه‌های خدماتی مانند هتل‌ها و مهمانسراها نظارت می‌شود
نظارت بر دستگاه‌های خدماتی در طرح عیدانه انجام‌ می‌شود
به گزارش مردم سالاری آنلابن از خوزستان، علی داودی امروز دوشنبه ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استاندارد یک حقوق و مطالبه همگانی برای برخورداری از کالاهای با کیفیت بوده و این سازمان دستگاه ناظر بر کیفیت و ایمنی است.
وی افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی، ۱۳۷ پروانه استاندارد، ۳۱ پروانه معیار مصرف انرژی و ۱۴ پروانه نشان حلال در خوزستان صادر شد.
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در این مدت یکهزار و ۵۰۰ نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، ۴۶۰ نمونه از واحدهای صنفی، ۳۶۸ نمونه از کالاهای صادراتی و ۱۰۸ هزار و ۹۷۲ نمونه از کالاهای وارداتی نمونه برداری انجام شد.
وی با اشاره به ورود ۷۰ درصد از کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از مبادی خوزستان و حجم سنگین کار برای بازرسی‌ این کالاها، گفت: همچنین در ۱۱ ماهه ۷۷۴ بازرسی فنی انجام و تا پایان سال نیز ۱۱ هزار و ۷۵۰ بازدید صنفی از مراکز عرضه و توزیع کالاهای مشمول استاندارد و یکهزار و ۱۹۷ بازدید از شهربازی‌ها نیز انجام می‌شود.
داودی با اشاره به تعلیق ۷۳ پروانه و ابطال ۴۳ پروانه دیگر در سال جاری، بیان کرد: ۴۴۴ مورد اصالت برچسب انرژی، ۱۳۹ بازدید از مراکز تفریحی، ۵۸۹ مورد در بخش خدماتی، ۳۳۵ مورد تذکر به واحدهای تولیدی متخلف، هفت هزار و ۴۰۴ اظهارنامه وارداتی و ۲ هزار و ۶۸۲ اظهارنامه صادراتی و یکهزار و ۴۷ بازدید و صحت سنجی از باسکول‌ها از دیگر اقدامات سازمان استاندارد در سال جاری بود.
وی با بیان اینکه بازدیدها از مراکز ورزشی، آموزشی، مدارس و کم فروشی نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: در سال جاری تدوین چندین استاندارد در سطح بین‌المللی به سازمان ملی استاندارد کشور سپرد شد.
وی درخصوص طرح عیدانه و ماه رمضان گفت: این طرح از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد و نظارت علاوه بر مواد غذایی و دیگر کالاها بر دستگاه‌های خدماتی مانند هتل‌ها، مهمانسراها، میدان میوه و تره‌بار، قالشویی‌ها و نظایر آن نیز انجام می‌شود.
داودی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ بازدید انجام می‌شود و در ماه رمضان این نظارت‌ها تشدید و کالاها از نظرات مختلف مانند خالص فروشی و جلوگیری از کم فروشی بازرسی می‌شوند.
وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا درخصوص نحوه اشتباه بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز، افزود: ۱۴۵ کالا در ساختمان مشمول استاندارد اجباری هستند و سازمان بر نحوه‌ی تولید آن‌ها نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر این استانداردها رعایت نشود مصداق تخلف است ولی در نحوه استفاده آن نهادهای نظارتی دیگری مسئول هستند و سازمان استاندارد طبق رسالت خود کالاهای استاندارد را به این نهادها معرفی می‌کند.
کد مطلب: 191659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *