۰
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰

توزیع میوه شب عید از چهارشنبه

رئیس کمیسیون کشاورزی از آغاز توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب به منظور تنظیم بازار از روز چهارشنبه خبر داد.
توزیع میوه شب عید از چهارشنبه
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی با موضوع «برنامه‌ریزی برای توزیع میوه شب عید و جلساتی که طی هفته‌های گذشته با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه در کمیسیون برگزار شده است»، گفت: ما برای این روزهای پایان سال یک بحث میوه شب عید را داشتیم که الحمدلله ۱۶ هزار تن میوه شب عید هم سیب رد گلدن و پرتقال تامسون و والنسیا در استان‌ها ذخیره شده است که توزیع آن از هفته جاری و روز چهارشنبه باید آغاز شود. در تلاش هستیم تا با نظارت دقیق کمک کنیم که اتفاق سال گذشته رخ ندهد و میوه شب عید هم با نظارت دقیق توزیع شود و هم با قیمت مناسبت در دسترس مردم قرار گیرد.
وی در رابطه با قیمت عرضه این میوه‌ها عنوان کرد: پرتقال با قیمت حدودا ۱۰ هزار تومان خریداری شده که حداکثر باید با قیمت ۱۴ هزار تومان توزیع شود و سیب نیز با قیمت حدودا ۲۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم خریداری شده که توزیع آن باید با قیمت حداکثر ۲۵ هزار تومان صورت گیرد.
عسکری در رابطه با تلاش کمیسیون برای نظارت بر روند توزیع محصولات تنظیم بازاری در شب عید، عنوان کرد: یک مکاتبه با وزیر محترم کشور داشتیم که استاندارها به صورت هفتگی به کمیسیون درخصوص روند عملکرد و توزیع اقلام در حوزه استانی گزارش ارائه دهند که بحث میوه شب عید با یک نظارت دقیق‌تری لحاظ شود و کنترل بیشتری صورت گیرد. همچنین سازمان تعاون روستایی باید به صورت روزانه گزارش خود از توزیع میوه شب عید در استان‌ها را به کمیسیون ارائه کند. نظارت بر بازار به صورت دقیق باید انجام شود تا شاهد افزایش قیمت نباشیم و اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد خواهیم کرد.
وی همچنین تصریح کرد: بنده به شخصه فکر می‌کنم که ان‌شاءالله در بحث میوه شب عید مشکلی نخواهد بود و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و مردم بدون دغدغه میوه شب عید را در دسترس داشته باشند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوالی درباره تدابیر صورت گرفته برای تامین اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان که با ایام عید نوروز همزمان شده است، گفت: برای ماه مبارک رمضان یکی از دغدغه‌های مهم بحث شکر و مرغ است که هر دو کالا را بررسی کردیم، در بحث شکر مشکلی نخواهیم داشت شکر به میزان مورد نیاز ذخیره شده است تا تقریبا ماه ۳ و ۴ سال آینده شکر ذخیره داریم؛ براساس گزارشاتی که وزارتخانه به ما داده است، کمبود و گرانی نخواهیم داشت.
وی افزود: در بحث مرغ اما مشکلاتی داشتیم که این را پیگیری کردیم و مقرر شد که سویا به میزان مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان مرغ قرار گیرد که ان شاءالله برای ماه مبارک رمضان و شب عید که تقریبا پیک مصرف این اقلام است، با مشکل موجه نشویم.
کد مطلب: 191708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *