۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶
الابراهیمی:

اسد نقشی در دولت انتقالی ندارد

اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عنوان داشت: بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه نقشی در دولت انتقالی در این کشور نخواهد داشت.
ایسنا: اخضر الابراهیمی ضمن عذرخواهی به خاطر «طایفه‌گرایانه» خواندن سخنان اخیر بشار اسد، اعلام کرد که بحث‌ و گفت‌وگو برای یافتن راهکار مسالمت‌آمیز و نه نظامی جهت حل و فصل بحران در سوریه امری ضروری است.
وی در ادامه گفت: قطعا اسد عضو دولت انتقالی نخواهد بود. من امروز (پنجشنبه) برای مشارکت در نشستی با حضور آمریکایی‌ها و روس‌ها به ژنو خواهم رفت.
الابراهیمی همچنین عنوان داشت: بیانیه ژنو راهکار دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه به شمار می‌آید و ما از راهکار مسالمت‌آمیز و نه نظامی سخن می‌گوییم.
وی در ادامه تصریح کرد: هر چقدر به سمت راهکار مسالمت‌آمیز حرکت کنیم، برای سوریه بهتر است و روند تخریب در این کشور باید به پایان برسد. برای حل و فصل بحران در سوریه نمی‌توان تا سال ۲۰۱۴ منتظر بود بلکه این مسأله باید امسال حل و فصل شود.
الابراهیمی همچنین عنوان داشت: من در گفت‌وگو با رادیو انگلیس، سخنان اخیر اسد را «طایفه‌گرایانه» توصیف کرده بودم اما باید به خاطر این مسأله عذرخواهی کنم و بگویم که اشتباه لفظی بود.
کد مطلب: 19245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *