۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۹

گران‌ترين و ارزان‌ترين ميوه‌هاي فصل

طبق سنوات گذشته مقدار قابل توجهی سیب و پرتقال توسط دولت برای شب عید سال آینده ذخیره شده است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: هم اکنون در تره‌بار شهر تهران توت فرنگی کیلویی ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
حسین مهاجران در خصوص ذخیره سازی میوه شب عید اظهار داشت: طبق سنوات گذشته مقدار قابل توجهی سیب و پرتقال توسط دولت برای شب عید سال آینده ذخیره شده است.
وی با اشاره به میزان ذخیره سازی میوه در سالهای گذشته افزود: در سالهای گذشته حدود ۴۸ هزار تن میوه برای عید نوروز ذخیره می شد اما از میزان ذخیره سازی امسال اطلاع دقیقی ندارم.
مهاجران خاطر نشان کرد: ۳ فعالیت مهمی که در زمینه ذخیره سازی میوه تاکنون صورت گرفته است شامل تثبیت قیمت میوه از سال ۸۵، قیمت گذاری باغداران بر روی میوه به دلخواه و انتقال پرتقال تامسون به روستاها بوده است چرا که در گذشته تامسون مختص تهران بود.
وی تصریح کرد: گرانترین میوهای بازار هم اکنون شامل توت فرنگی هر کیلو گرم ۲۰ هزار تومان، گلابی هر کیلو گرم ۱۰ هزار تومان و به هر کیلو گرم ۶ هزار تومان است که علت گرانی آن هم بدلیل این است که از فصل این میوه ها گذشته است.
مهاجران همچنین به ارزانترین میوه ها در بازار اشاره کرد و افزود: پرتقال تامسون نیز از ۷۰۰ تومان بر روی درخت تا ۱۸۰۰ در میادین تره بار جزء ارزانترین میوه این فصل به شمار می اید.
کد مطلب: 19350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *