۰
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۶

نگرانی این کشورها از جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل

یک کارشناس بین الملل با اشاره به بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه خاطر نشان کرد: این روند بیشتر از جانب کشورهای منطقه حالت توافقی دارد.
نگرانی این کشورها از جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نشانه ها و سیگنال های ردوبدل شده طی هفته های اخیر بین ایران و غرب حکایت از آن دارد که نبض توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به کندی می‌زند. آمریکا بنا به روایت مقاماتش تصمیمی برای بازگشت به برجام ندارد اما برخی رسانه ها از احتمال توافق موقت خبر داده اند. آنچنان که چندی پیش آکسیوس فاش کرد که ایالات متحده با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود درباره توافق موقت با ایران گفت‌وگو کرده است؛ توافقی که مشتمل بر رفع برخی از تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌ها در ازای توقف یا معلق کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود. توافقی که بعید به نظر می رسد ایران حاضر به پذیرش آن باشد.
سوی دیگر دنیای دیپلماسی ایران تحت الشعاع بهبود رابطه ایران و عربستان و حرکت به سمت بازگشایی سفارتخانه های دو کشور است. اما این توافق بین دو کشور چقدر برای ایران سودآور است؟ آیا توافق موقت احتمال عملیاتی شدن دارد؟
فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل، با اشاره به برخی تحلیل ها درباره طرح امریکا برای توافق موقت با ایران گفت: نمی توان طرح توافق موقت را جدی گرفت، مطرح شدن طرح موقت به این معناست که توافق برجام را منتفی می بینند. مانند این آتش بس های منطقه‌ای که هر هفته کشورهای عربی می دهند و در هفته بعد منتفی می شود. 
کد مطلب: 193827
برچسب ها: احیای برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *