۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۷

اردوغان اولاند را بازخواست کرد

نخست‌وزیر ترکیه از رئیس‌جمهور فرانسه خواست دلایل برقراری تماس با حزب کارگران کردستان را برای همه توضیح دهد و همین‌طور هرچه سریع‌تر نقاط ابهام پرونده قتل سه فعال زن کرد را برطرف کند
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه از مقامات فرانسه خواست تا هرچه سریع‌تر ابهامات مربوط به قتل سه فعال زن کرد در فرانسه را حل و فصل کند.
وی طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: فرانسه باید هر چه سریعتر ابهامات مربوط به این حادثه را رفع کند و رئیس‌جمهور فرانسه باید برای مردم فرانسه، ترکیه و تمام جهان توضیح دهد که چرا با این تروریست‌ها ارتباط گرفته است.
زیرا اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد «اولاند» رئیس جمهور فرانسه با برخی از اعضای حزب ممنوعه کارگران کردستان تماس‌هایی گرفته است.
چند روز پیش سه فعال زن کرد در پاریس با تیری در سرشان کشته شدند.بر اساس تحقیقات صورت گرفته هویت قربانیان عبارت بود از:
۱- سکینه جانسیز (۵۵ ساله) که یکی از افراد نزدیک به «عبدالله اوجالان» رهبر زندانی پ‌ک‌ک در ترکیه است.
۲- فیدان دوگان (۳۲ ساله) که یک فعال معروف در خدمت مسئله کردها و نماینده سیاسی کردها نزد مقامات فرانسوی و اروپایی بود.
۳- لیلی سویلیمیز (۲۴ ساله) که عضو مجموعه جوانان کرد بود و همواره در دو کشور فرانسه و آلمان در تردد بود.
فرانسوا اولاند پنجشنبه کشته شدن این ۳ زن کرد را یک امر وحشتناک توصیف کرد و گفت که یکی از آنها را می‌شناخته است.
این سه زن در حالی کشته شدند که بسیاری از رسانه‌های ترکی اعلام کرده بودند که آنکارا و اوجالان بر اصل توقف درگیری‌های دوجانبه که از سال ۱۹۸۴ آغاز و به کشته شدن بیش از ۴۵ هزار نفر منجر شده بود، توافق کرده‌اند.
نخست‌وزیر ترکیه دیروز درباره کشته شدن این سه زن گفته بود: این اشتباه است که بدون دانستن ابعاد ماجرا و جزئیات آن، درباره آن اظهارنظر کرد. البته این احتمال وجود دارد که کشته شدن این سه فعال یک پاکسازی درون سازمانی باشد.
کد مطلب: 19425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *