۰
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱

کدام سکه بیشترین حباب را دارد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید سکه توجیه اقتصادی ندارد، گفت: الان سکه حدود ۶ میلیون تومان حباب دارد در حالی که مردم می‌توانند با خرید یک مصنوع طلا به همان وزن سکه نهایتا ۳ میلیون تومان اجرت ساخت بدهند.
کدام سکه بیشترین حباب را دارد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در سال ۱۴۰۱ اقتصاد ایران روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشت و مردم برای حفظ ارزش پول و دارایی خود در حوزه‌های مختلف از جمله ارز، طلا، خودرو و مسکن سرمایه‌گذاری کردند.
خرید طلا همواره از روش‌های امن سرمایه‌گذاری بوده است. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در باره وضعیت بازار طلا و سکه به همشهری آنلاین گفت: در شرایط کنونی بازار طلا آرام است و نزدیک به ۲ ماه است که قیمت‌ طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است.
نادر بذرافشان ادامه داد: بر این اساس می‌شود گفت طی دو ماه گذشته بازار طلا و سکه آرامش نسبی خوبی داشته و بدون التهاب بوده است برای مثال سکه امامی بین ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و نوسانات آن بین ۱ تا ۵ درصد بوده است که این روال طبیعی بازار است و بخشی از آن به نوسانات افزایشی و کاهشی انس جهانی و بخش دیگر به عرضه و تقاضا برمی‌گردد که تقاضا کم بوده است.
وی با اشاره به اینکه، حباب سکه در حال حاضر حدود ۶ میلیون تومان است، حباب دیگر انواع سکه را هم بالا دانست و گفت: سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حباب دارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه خرید سکه توجیه اقتصادی ندارد، گفت: الان سکه حدود ۶ میلیون تومان حباب دارد در حالی که مردم می‌توانند با خرید یک مصنوع طلا به همان وزن سکه نهایتا ۳ میلیون تومان اجرت ساخت بدهند. درواقع با نصف حباب سکه یک مصنوع طلا بخرند که هم استفاده زینتی دارد و هم هر زمان که نیاز بود آن را بفروشند که این کار به تقویت بخش تولید هم منجر می‌شود.
وی ادامه داد: مردم خیلی نگران کاهش یا افزایش قیمت نباشند چون در ۲ ماه گذشته قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و نهایتا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یا افزایش هر گرم طلا را داشته باشیم که طبیعی است. نوسانات در سکه هم حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است بر این اساس توصیه من به مردم این است که در حال حاضر می‌توانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند و زیاد منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند.
جدیدترین قیمت طلا و سکه
بنا بر اعلام سایت اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در حدود ساعت ۱۱، قیمت هر سکه امامی ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
در جدول زیر، جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه را ببینید.
نوع قیمت (تومان)
سکه امامی ۳۱۲۰۰۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۸۶۰۰۰۰۰
نیم سکه ۱۸۷۵۰۰۰۰
ربع سکه ۱۱۶۰۰۰۰۰
سکه گرمی ۶۴۰۰۰۰۰
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵۶۹۴۰۰
انس طلا ۱۹۹۶ دلار
کد مطلب: 194494
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *