۰
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰

دیدار رئیسی با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری

رئیس جمهور در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیئت همراه، ظلم و جنایت علیه بشریت در نقاط مختلف دنیا را ناشی از دوری از اخلاق و ایمان دانست و گفت: زیربنای تمدن و مدنیتی که انبیاء و اولیاء الهی نوید آن را داده‌اند، عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت است و ما باید به دنبال شکل‌گیری چنین جوامع انسان‌سازی باشیم.
دیدار رئیسی با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری
به گزارش مردم سالاری آنلاین،
  • ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دیدار «پاتریارک مارآوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیئت همراه، ایمان و اخلاق را مسئله محوری جامعه بشری خواند و گفت: اگر ایمان و اخلاق به ویژه از سوی صاحبان جایگاه در ادیان الهی به خوبی تبیین شود، می‌تواند بسیاری از گره‌های جوامع بشری را بگشاید.

 

  • رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بسیاری از جوامع برغم توسعه‌یافتگی از نبود اخلاق و ایمان رنج می‌برند، تصریح کرد: نیاز بشر تنها به توسعه و رفاه نیست بلکه یکی از مهمترین نیازهای بشر در این جوامع که مورد غفلت واقع شده معنویت، اخلاق و ارتباط با خداست.

 

  • رئیسی در ادامه ظلم و جنایت علیه بشریت در نقاط مختلف دنیا را ناشی از دوری از اخلاق و ایمان دانست و گفت: تروریست‌های تکفیری با ادعای دروغین دین‌مداری اما بدون حداقل پایبندی به اخلاق و ایمان در منطقه ما دست به جنایت زدند اما گروهی که در مقابل این جماعت جنایتکار ایستادند و شرشان را از ملت‌های منطقه کم کردند از جمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مسلح به سلاح ایمان حقیقی و اخلاق بودند.

 

  • رئیس جمهور شرط رضایت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت مسیح(ع) و همه انبیاء و اولیاء الهی را پافشاری بر ایمان الهی و ضدیت با ظلم و فساد عنوان کرد و افزود: زیربنای تمدن و مدنیتی که انبیاء و اولیاء الهی نوید آن را داده‌اند، عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت است و ما باید به دنبال شکل‌گیری چنین جوامع انسان‌سازی باشیم.

 

  • «پاتریارک مارآوا روئیل سوم» رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری نیز در این دیدار گفت: برای ما اهتمام ویژه مسئولان جمهوری اسلامی به گفتگوهای بین ادیان بسیار مایه خرسندی است، حضور نمایندگان ادیان در ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی نشان‌دهنده عمق باور و احترام این نظام به ادیان توحیدی است و امیدواریم این اشتراکات مودت و دوستی روزبه‌روز افزون‌تر شود.

 

  • رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری تاکید کرد: از مبارزه جمهوری اسلامی ایران با گروه تروریستی داعش برای زنده ماندن ایمان و انسانیت در عراق و سوریه، تشکر می‌کنم.

 

  • در این دیدار آقایان «میترو پولیتن ماراپریم آنشیل» اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، «مارپولس بنیامین» اسقف کلیسای شرق آشوری شیکاگو و شرق آمریکا، «مارابریس یوحنا» اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک، دیانا و معاون پاتریایرکی و همچنین «شارلی اتویه تکیه»، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری را همراهی می‌کردند.
کد مطلب: 195722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *