۰
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۲

رئیسی: مهار تورم را نه در رکورد بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم

رییس جمهور کشورمان در نشستی درباره عملکرد دولت بیان کرد: مهار تورم را در رکورد دنبال نمی‌کنیم بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم.
رئیسی: مهار تورم را نه در رکورد بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و اجتماعی پیشرفت و آبادانی مَکُران اظهارداشت: از همه سرمایه گذاران، کارآفرینان، شرکت‌های فعال، کارگران و مهندسان و همه افرادی که در ‌خلق این اثرات ارزشمند برای کشور در منطقه که نوید تولید، ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ‌کار هستند، تشکر می‌کنیم که تمام امورات به صورت علمی با مطالعه لازم و مرحله به مرحله پیش می رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت بسیاری است، مَکُران مورد بحث برای همه کارآفرینان و سرمایه گذاران و کسانی است که به ‌آینده درخشان برای ایران فکر می‌کنند.

 

رئیس جمهور گفت: در دیدارهایی که با مسوولان عالی کشورها طی این ۲ سال داشته‌ایم، کمتر شخصیت و رئیس دولتی ‌بوده که مهمان ما باشد اما به چابهار و ظرفیت‌های آن اشاره نکند؛ از نشست شانگهای گرفته تا سایر ‌نشست‌ها با روسای مناطق، همه به ظرفیت بندر چابهار و مَکُران اشاره کرده‌اند.وی بیان کرد: در دیدار امروز با نخست وزیر پاکستان هم اشاره شد که چابهار منطقه بسیار مستعدی است که ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد. و باید از این ظرفیت استفاده کرد. ‌

رئیسی اظهارداشت: این منطقه بسیار با استعداد و قابل توجه هم برای سرمایه‌گذاری هم اقتصاد دریا، گردشگری، توسعه ‌در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی است که بدرستی این منطقه انتخاب شده است.وی افزود: در بازدید امروز مجموعه باختر و کشت و صنعت چابهار را دیدم، این مجموعه نشان داد به طور منظم سرمایه‌گذاری و ‌پیشرفت آن دنبال شده است. ‌

رئیس جمهور بیان کرد: برخی اراضی به بخشی‌هایی واگذار شده که هنور کار جدی روی آنها صورت نگرفته که خود جای ‌سوال است.

وی تصریح کرد: برای تولید موانعی داریم که از ابتدا رهبر انقلاب بر روی تولید تاکید کردند بویژه در هشت سال اخیر که محور بیانات ایشان برای ‌همگان موضوع تولید بوده است.

رئیسی ادامه داد: تولید با مشکلاتی مواجه است در ضرورت و اینکه کشور ما اقتصاد مقاومتی محور آن تولید، پیشرفت و رفع مشکلات اجتماعی و ‌اقتصادی و استقلال سیاسی و اقتصادی در گرو تولید است و رفع نگرانی نسبت به رشد نقدینگی با موضوع تولید است که هر چه به ‌سمت تولید برود این نگرانی را کم می‌کند و مهار تورم در گرو تولید است.

وی بیان کرد: مهار تورم را در رکورد دنبال نمی‌کنیم بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلات این است که نرخ استهلاک بیشتر از نرخ سرمایه گذاری هست و این خوب نیست که باید نسبت به این شاخص نگران شد و حتما دنبال کرد که این ‌موضوع جابجا شود تا نگرانی رفع شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران هم باید تلاش کنند تا نشان دهیم رشد سرمایه گذاری بیشتر از استهلاک است.

کد مطلب: 195872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *