۰
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

افزایش تعداد جانباختگان سیل خراسان‌شمالی

شفیق گفت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های خدمات‌رسان استان خراسان شمالی برای امداد در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.
افزایش تعداد جانباختگان سیل خراسان‌شمالی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارندگی شدید و وقوع سیل شامگاه شنبه ۲ کشته دیگر در شهرستان شیروان بر جا گذاشت و شمار جانباختگان این سیل به چهار نفر رسید.

غلامرضا شفیق روز یکشنبه اظهار کرد: بارش شدید باران در مدت ۲۰ دقیقه در شامگاه گذشته موجب جاری شدن سیلاب به ارتفاع چهار متر در رودخانه روستای "استاد" شهرستان فاروج شد و خسارات مالی و جانی به بار آورد.

وی افزود: روستاهای "استاد"، "خسرویه" و "چوکانلوی" شهرستان فاروج بیشترین خسارت را متحمل شدند و در این رابطه تاکنون جسد ۲ تن از اهالی این روستاها توسط نیروهای امدادی پیدا شده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی ادامه داد: بارش ها در شهرستان شیروان نیز به حدی بود که ۲ سرنشین یک خودرو در روستای "گلیان" نیز در سیلاب غرق شدند و در این رابطه ۱۸ دستگاه خودرو زیر شن و گل و لای گیر کرده است.

شفیق گفت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های خدمات‌رسان استان برای امداد در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

وی تصریح کرد: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری در حالت آماده باش هستند.

بر اساس این گزارش؛ ۲۱ تیم امداد و نجات هلال‌احمر خراسان شمالی در قالب ۸۴ امدادگر برای خدمات رسانی به مناطق روستایی سیل‌زده شهرستان‌های فاروج، شیروان و اسفراین اعزام شده‌اند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

کد مطلب: 196438
برچسب ها: سیل خراسان شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *