۰
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۸

توافق ایران و عربستان با گشایش اقتصادی همراه می‌شود؟

دولت جو بایدن احتمالا در باب کاهش تحریم‌ها، با لحاظ کردن رایزنی های انجام شده در عمان، مردد خواهد ماند. طبیعتا تحریم ها روابط تجاری تهران و ریاض را تحت تاثیر خواهد گذاشت.
توافق ایران و عربستان با گشایش اقتصادی همراه می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،در حالی که خالد الفاتح، وزیر سرمایه گذاری عربستان به رشد اقتصادی این کشور بعد از احیای روابط دیپلماتیک تهران و ریاض خوش بین است، وزیر خارجه ایالات متحده اوایل هفته در مصاحبه با سی ان بی سی گفت که امید دارد تا عادی سازی روابط عربستان و ایران دامنه ای گسترده تر یافته و به ادعایش به نگرانی های جامعه بین الملل در ارتباط با تهران پایان دهد.

فاتح از ادبیات متفاوتی استفاده کرد و آنگونه که المانیتور نوشته، او گفته که شرکت های سعودی می توانند به بازارهای ایران در دوران تحریم ها کمک کنند. این در حالی است که ایران می خواهد به یک میلیارد دلار حاصل از تجارت سالانه با عربستان در کوتاه مدت و ۲ میلیارد دلار در میان مدت برای تحقق اهدافی بلندپروازانه و همزمان با لحاظ کردن تحریم ها دست یابد. در همین راستا کارشناسانی که با المانیتور گفتگو کردند، تاکید دارند که لحن فاتح خوشبینانه‌تر از واقعیت‌های اقتصادی است. به باور آن‌ها، تحریم‌‌ها و تنش‌های شدید با واشنگتن به سان فیلی است که در اتاق قرار دارد. این گروه باور دارند که این دو رقیب (ایران و عربستان) به واسطه این نزدیکی می‌خواهند از کاهش نفوذ ایالات متحده در منطقه استفاده کرده و روابط خود را با پکن تقویت کنند.

کد مطلب: 197701
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *