۰
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۳

صدور هشدار برای ۱۱ استان کشور درباره بارش شدید باران

در روز سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدید و رگباری باران گزارش شده است.
صدور هشدار برای ۱۱ استان کشور درباره بارش شدید باران
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،صادق محمودی  با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، بارش شدید و رگباری باران، از عصر امروز دوشنبه، در ارتفاعات و دامنه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق کرمان رخ خواهد داد. همچنین از ظهر دوشنبه لغایت ظهر سه‌شنبه، در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال استان مرکزی و قم وزش شدید باد و گرد و غبار پیش‌بینی شده است.  

وی ادامه داد:‌ در روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدید و رگباری باران گزارش شده است.سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در این ۱۱ استان در آماده‌باش قرار دارند، گفت: توصیه‌ها و هشدارهای لازم در این خصوص به امدادگران و نجاتگران ارائه شده و امکانات و تجهیزات لازم نیز در اختیارشان قرار دارد.

محمودی با بیان اینکه مردم نیز باید مواردی را رعایت کنند، گفت: با توجه به شرایط جوی هوا و شرایط ناپایدار جوی لازم است که مردم عزیز از اتراق و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها، ارتفاعات و جنگل‌ها خودداری کنند. حضور در مجاورت مسیل‌ها  و رودخانه‌ها و همچنین استقرار در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقت و درختان کهنسال و خشک شده در هنگام وزش باید از دیگر مواردی است که به طوری جدی باید از انجام آن پرهیز شود.

کد مطلب: 197741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *