۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۲

واکنش تند نتانیاهو به انتقادات اوباما

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به انتقادات اخیر باراک اوباما از وی در آستانه انتخابات پارلمانی واکنش نشان داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به مطلب یک نشریه نزدیک به دولت آمریکا در مورد اظهارت باراک اوباما علیه نتانیاهو گفت که این اسرائیلی‌ها هستند که تعیین می‌کنند چه کسی بهتر از منافع آنها دفاع می‌کند.
جفری گولدبرگ روزنامه نگار نزدیک به دولت آمریکا در مقاله‌ای در شبکه بلومبرگ نوشت که اوباما انتقادات خود از نتانیاهو را در نشست های محرمانه دنبال می‌کند و می‌گوید که نتانیاهو منافع اسرائیل را نمی‌داند و آن را به سوی تخریب ذاتی پیش می‌برد، وی اسرائیل را به دولتی منزوی تبدیل کرده و حتی آخرین دوست خود یعنی آمریکا را نیز نادیده می گیرد، در چنین وضعیتی وی قادر به ماندن در قدرت نخواهد بود.
بر اساس این گزارش اوباما می‌گوید که نتانیاهو در مورد مسایل مربوط به فلسطینی‌ها ترسو است و آماده مقابله با چالش‌ها نیست، او به شدت از اینکه منابع سیاسی را در راستای حل مسالمت‌آمیز و سیاسی پیش ببرد، می‌ترسد، وی اسیر دست لابی اسرائیلی است.
اوباما گفته است که نتانیاهو منافع اسرائیل را نمی‌داند و با اعلام احداث شهرک های صهیونیست نشین جدید، دولت خود را در پایان مسیر انزوای مطلق پیش می‌برد، اسرائیل اگر بخواهد آمریکا را نیز نادیده بگیرد، هرگز به موجودیت خود ادامه نخواهد داد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که زمان انتشار این مطلب گولدبرگ که یک هفته قبل از انتخابات اسرائیل صورت گرفته، با موافقت اوباما بوده است.
سران حزب راست‌گرای افراطی لیکود در سرزمین‌های اشغالی نیز امروز از اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در قبال سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و آن را دخالت در روند انتخابات پارلمانی دانستند که قرار است سه‌شنبه آینده در سرزمین‌های اشغالی انجام شود.
کد مطلب: 19938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *