۱
۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۱
معاون عربي وزارت خارجه خبر داد؛

احتمال نیامدن اسد به اجلاس تهران

معاون عربي آفريقاي وزارت خارجه درباره دعوت پادشاه عربستان به اجلاس غيرمتعهد‌ها در تهران گفت:‌ با توجه به بيماري كه ملك عبد‌الله دارد فكر مي‌كنم نتواند به تهران سفر كند و از طرف خود نماينده‌اي به اين اجلاس بفرستد.
احتمال نیامدن اسد به اجلاس  تهران
 اميرعبد‌اللهيان در حاشيه نشست هم‌انديشي بسيج دانشجويي در جمع خبرنگاران درباره حضور بشار اسد در اجلاس تهران نيز گفت‌: با توجه به اينكه بشار اسد در حال حاضر اوضاع سوريه را مديريت ميداني مي‌كند ممكن است خود نتواند به اجلاس بيايد و يا اگر آمد هم نتواند بيشتر از زمان اجلاس در تهران بماند.

امير عبد‌اللهيان در پاسخ به اين سوال كه آيا رهبران بحرين نيز به اجلاس دعوت مي‌شوند؟ گفت: طبق مقررات بين‌المللي در يك اجلاس بين‌المللي نمي‌توان يكي از اعضا را دعوت نكرد، اما بايد ديد براي دعوت كشور مقابل چه كسي دعوتنامه‌ را براي آنها مي‌برد به عنوان مثال براي برخي كشورها وزير امور خارجه و براي برخي معاون وزير و يا حتي در سطح پايين‌تر دعوت‌نامه را مي‌برند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اجلاس سران غير متعهدها امكان ميانجي‌گري و بحث و گفت‌وگو براي حل مشكلات سوريه وجود دارد،‌گفت: ايده‌هايي در اين زمينه توسط ايران مطرح شده است كه فكر مي‌كنم شكل بگيرد و عملي شود.
کد مطلب: 2011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سعید
ما همگی حامی سوریه هستیم و منتظریم اسد به تهران بیاید