۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵

٢٠ درصد ظرفیت پروازهای اربعین فروش رفت

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه تا به امروز ٢٠ درصد از ظرفیت پروازهای رفت و برگشت اربعین به فروش رفته‌ است، گفت: عرضه بلیت در سایت ایران ایر به صورت رندوم در ساعات مختلف روز توزیع شده و به طور مرتب افزایش ظرفیت داریم.
٢٠ درصد ظرفیت پروازهای اربعین فروش رفت

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسام قربانعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت فروش بلیت اربعین اظهار داشت: هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین ١٠٠ پرواز در رفت و ١٠٠ پرواز در برگشت در اختیار زائران حسینی قرار می‌دهد که تلاش بر این است در صورت افزایش تقاضا بتوانیم برای پرواز مازاد برنامه‌ریزی داشته باشیم. 

وی با اشاره به نحوه فروش بلیت اربعین به صورت رندومی و توزیع فروش بلیت در ساعات مختلف از روز برای جلوگیری از بروز سواستفاده‌های احتمالی برای خرید عمده بلیت گفت: ایران ایر با توجه به عرضه و تقاضا و پاسخ به انواع تقاضا نسبت به توزیع بلیت به صورت رندومی اقدام کرده‌است و این میزان بلیت بدون جدول زمانبندی در سایت Iranair.com در ساعات مختلف روز به فروش می‌رسد. 

سخنگوی شرکت‌ هواپیمایی ‌ایران‌ایر با بیان اینکه عرضه خاص نداریم تاکید کرد: ساعات فروش بلیت اربعین کاملا محرمانه و اطلاعات آن اعلام نمی‌شود و بدون درز اطلاعات زمان فروش بلیت، عرضه انجام خواهد شد تا رانتی برای برخی از افراد داخل مجموعه ایجاد نشود.

قربانعلی با بیان اینکه متقاضیان توجه داشته باشند اگر برای خرید بلیت اربعین در ساعاتی به وب سایت ایران ایر مراجعه کردند و با عبارت «بلیت ناموجود» مواجه شدند، این به معنای تکمیل ظرفیت نیست و می‌توانند برای خرید در ساعات دیگری به سایت مراجعه کنند. چراکه همانطور که گفته شود توزیع بلیت در ساعات مختلف به صورت رندوم انجام می‌شود. ایران ایر این اقدام را برای کنترل بار سایت انجام می‌دهد تا همه در هر ساعاتی دسترسی به سایت ایران ایر داشته باشند. 

وی از کاهش قیمت بلیت اربعین در روزهایی خبر داد و گفت: ایران ایر در راستای مدیریت زمان برگشت و توزیع برنامه سفر در روزهای مختلف و عدم انباشت تقاضا و ازدحام در روزهای پایانی، در مسیر برگشت از نجف به تهران در روزهای ٢٧ مرداد تا ٩ شهریور قیمت بلیت اربعین را به ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان کاهش داده‌است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ادامه داد: فروش بلیت اربعین تنها از سایت ایران ایر انجام خواهد شد و مطلقا هیچ آژانس و دفتر فروش آنلاینی عرضه‌ای از ایران ایر نخواهد داشت.

وی افزود: ایران‌ایر هیچ فروش بلیت عمده‌ای ندارد مگر به موکب‌های خدمات پزشکی و پشتیبان زوار حسینی که آن هم در روزهای غیر پیک تقاضا، تنها به موکب‌های پشتیبان با اولویت پزشکی ارایه خواهد شد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه بدون پرواز فوق العاده و مازاد، ایران ایر در این ایام ۵٠ هزار صندلی به زائران حسینی اختصاص می‌دهد، تاکید کرد: با توجه به اینکه آیت الله سیستانی روز جمعه را روز اول ماه صفر اعلام کرده و ایران هم همین روز به عنوان روز اول ماه صفر اعلام شده پروازهای رفت اربعین تا ١۵ شهریور خواهد بود و تا به امروز ٢٠ درصد از ظرفیت پروازهای رفت و برگشت ایران ایر به فروش رفته است.

کد مطلب: 201238
برچسب ها: اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *