۲
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۶
درمراسم تشییع پیکر مرحوم همایون خرم

بغض قربانی و غم شجریان خرم را بدرقه کرد

بغض قربانی و غم شجریان خرم را بدرقه کرد

پیکر زنده‌یاد همایون خرم اول بهمن ماه با غم محمدرضا شجریان و گریه علیرضا قربانی با سنج و دمام همشهری‌های بوشهری‌اش درمیان عده زیادی از هوادارانش به قطعه هنرمندان بدرقه شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در ابتدای این مراسم «داود گنجه‌ای» ضمن تقدیر و تشکر از کلیه‌ افرادی که برای تشییع پیکر این هنرمند گرد آمده بودند، گفت‌: واقعآ هیچ چیزی جز عشق نمی‌توانست این دل‌های عاشق را گرد هم بیاورد‌. استاد «همایون خرم» یک هنرمند، عارف و مسلمان واقعی بود‌. او در حوزه موسیقی بسیار بخشنده بود و در واقع آثارش را به همه می‌بخشید و همین چهارهفته قبل او را دیدم که در تدارک برگزاری یک کنسرت بود.
عضو شورای عالی خانه موسیقی با بیان خاطره‌ای مشترک از همایون خرم گفت: یک روز با همایون خرم به منزل تجویدی رفته بودیم. خرم ویلن را به من داد و گفت بزن. من گفتم تو شاگرد برجسته صبا هستی من ویلن بزنم؟ اما با اصرار خرم یک قطعه از تجویدی را نواختم. گنجه‌ای همچنین گفت: همایون در یکی از کارهایش می‌گفت «رسوای زمانه منم» اما من می‌خواهم بگویم هنرمند شیدا و پاک است. گنجه‌ای سخنانش را اینگونه ادامه داد: امشب که در سر شوری داریم یاحقی کجاست؟ تجویدی چه شد؟ او معلمی شریف، انسانی واقعی و هنرمندی دلسوز بود. ‌
در ادامه این مراسم محمدرضا شجریان پس از خواندن یک رباعی از خیام در مقابل پیکر همایون خرم در سخنانی مطرح کرد: این ضایعه بزرگ را واقعا تسلیت می‌گویم و سپاس از شما که اینگونه قدر هنرمندانتان را می‌دانید و با مهر، نهال وجودشان را آبیاری می‌کنید. استاد آواز ایران در ادامه افزود: آشنایی من با استاد همایون خرم به بیش از ۴۵ سال پیش برمی گردد که دوست و همکارم بود. من، فرهاد فخرالدینی و همایون خرم روزها و شب‌ها هنگام ضبط آثار مختلف کنار هم بودیم و زندگی کردیم. هیچگاه چهره پر مهر این عزیز نازنین با اخلاق و صبور را فراموش نخواهم کرد. هنوز باورم نمی‌شود که استاد همایون خرم در میان ما نیست.
در ادامه، فرهاد فخرالدینی آهنگساز و دوست قدیمی همایون خرم پشت تریبون رفته و گفت: باورم نمی‌شود که همایون در بین ما نیست؛ چراکه فقط جسم او در بین ما نیست اما روح و نوع نگاهی که به زندگی داشت در بین ما جاری، استوار و پایدار است. هنرمندان با آثار ارزشمندی که در کارنامه کاری خود به جا می‌گذارند عمر جاودانه پیدا می‌کنند.
علیرضا قربانی خواننده نیز درسخنانی کوتاه گفت: ما هنرمندی را از دست دادیم که دیگر نظیر ایشان شاید به دنیا نیاید. در سال‌هایی که خدمت ایشان بودم، نکته‌ای که بیش از همه به چشم می‌آمد، اخلاق مدار بودن و تاکید همیشگی او بر این‌که می‌گفت اخلاق حتی از قانون هم فرا‌تر است، برای من خیلی مهم بود. ‌
سپس محمد موسوی نوازنده پیشکسوت نی در کنار علیرضا قربانی قرار گرفت و گفت: استاد خرم هم رفت. من افتخار داشتم که در برنامه «گل‌ها» در کنارشان باشم و خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم.
پس از سخنان موسوی و قربانی درحالی که موسوی ساز نی را می‌نواخت، علیرضا قربانی شروع به خواندن قطعه «رسوای زمانه منم» کرد اما پس از اینکه قربانی شروع به خواندن این قطعه کرد، بغضش شکست و لحظاتی ساکت ماند و این قطعه توسط مردم با همراهی محمد رضا شجریان خوانده شد.

کد مطلب: 20274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *