۵۵
۷
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۷
از داریوش و ستار تا حبیب و شجریان!

احمدی‌نژاد در آخرین مصاحبه جنجالی خود چه گفت؟

با دسته بندی هنرمندان با عناوین داخلی و لس آنجلسی مخالفم
محمود احمدی‌نژاد شاید عجیب‌ترین رییس‌جمهور ایران باشد. مردی که از سال 84 تا به امروز صحبت ها و مصاحبه ها و موضع گیری هایش چه در ایران چه در خارج از ایران جنجال برانگیز بوده است.
مصاحبه بهمن بابازاره خبرنگار موسیقی با محمود احمدی نژاد درباره هنر و موسیقی
مصاحبه بهمن بابازاره خبرنگار موسیقی با محمود احمدی نژاد درباره هنر و موسیقی
احمدی‌نژاد شاید عجیب‌ترین رییس‌جمهور ایران باشد. مردی که از سال 84 تا به امروز صحبت ها و مصاحبه ها و موضع گیری هایش چه در ایران چه در خارج از ایران جنجال برانگیز بوده است. بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی گفت و گوی بسیار جالبی با این عجیب ترین رییس جمهور ایران داشته است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این گفت و گو  صحبت از معین و حبیب تا شجریان و افتخاری و هیچکس به میان می آید و تقریبا در تمام گفت و گو احمدی نژاد شعار می دهد؛ شعارهای زیبا. او البته از بیشتر مشکلاتی که در حوزه هنر در دو دوره ریاست جمهوری او اتفاق می افتد شانه خالی می کند و مقصر را جریان قدرت و دیگرانی می داند که طبق معمول از آنها اسمی نمی آورد. در ادامه بخش هایی از گفت و گو را که فیلم آن در آپارات منتشر شده بخوانید:
 
--"در پاسخ به این سوال که چقدر موسیقی گوش میدادید و میدهید؟ چه نوع موسیقی گوش می کردید؟": قبل از انقلاب موسیقی های گوناگون عرضه می شد. من در دوران جوانی و نوجوانی گرایشم به موسیقی اعتراضی بود. داریوش و ستار دوره جوانی ما بودند و برای ما جاذبه داشتند. بنان، گلپا، ایرج، آغاسی اما در آن دوره جوان ها به داریوش و ستار گرایش داشتند. البته فقط به اینها محدود نبود قبل از انقلاب خانم ها هم بودند!
 
--آمنه اغاسی را شنیدم اما گرایشم سمت سبک اعتراضی بود. البته در همان دوره هم محدودیت هایی بود. آنها هم می خواستند سبک خاصی را در جامعه غالب کنند. عده ای هستند که فکر می کنند خودشان بهترینند و فکر می کنند بقیه مثل آنها باشند. خود فرد باید تشخیص بدهد که کدام موسیقی برایش خوب است و کدام بد. تشخیص با خود فرد است.
 
--ما بحث کلی تری داریم که موسیقی محدود نمی شود. انسان استعدادهای گوناگون دارد که باید شکوفا شود. هر ارزشی که در ذهن ما هست همه آنها در سایه آزادی و حق انتخاب انسان است. اگر حق انتخاب را از انسان بگیرید فرقی با دیگر موجودات ندارد. کار خیر هم اگر بدون حق انتخاب باشد ارزشی ندارد. مجازات کردند و پاداش دادند؛ رشد و سقوط بدون آزادی معنا ندارد. اما یک عده ای به خاطر این که خودشان را برتر می دانند و میخواهند جامعه را کنترل کنند همیشه سعی کردند سبک های خاصی را در جامعه غالب کنند.
 
--زندگی بر اساس سلیقه است. مثلا لباس و مو! یکی میخواهد مویش را بالا بزند یکی می خواهد کوتاه کند. جامعه که پادگان نیست. ما هفت و نیم ملیارد انسان داریم با بی نهایت سلیقه و آرزو! مگر میشود یک قالب تعیین کرد؟ اما یک عده را بگذاریم و بگوییم هر کسی می خواهد تولید کند بیاید از اینها اجازه بگیرد؟ خب چرا؟ اصلا برای چی؟ این افراد کی هستند؟ این حق از کجا آمده؟!
 
-- (صدای حبیب پلی می شود. مرد تنهای شب. احمدی نژاد همخوانی می کند با موسیقی: من مرد تنهای شبم. صد قصه مانده بر لبم.  اوسپس با اشاره به ماجرای حبیب اینطور می گوید:)  وقتی یک عده ای خودشان را اصل و معیار می دانند و می خواهند آن را اعمال کنند و با قدرتی که در اختیار دارند در عرصه های  مختلف دچار مشکل می شویم. حبیب یک انسان عارف و پاک بود. مورد ظلم قرار گرفته بود و از وطن دور بود. ایشان درخواست داد بیاید ایران. من گفتم حق دارد. انسان است، آزاد است وطنش است. من معتقدم هرکس هرجا را بخواهد میتواند به عنوان وطن انتخاب کند. زمین برای همه انسان هاست. یک عده در ایران هستند تنبل و جاهل و خودخواه هستند. خودشان را مجهز کردند و همه چیز کشور را خراب کنند. فرهنگ، همه چیز ممکلت است. امکان ندارد شما در عرصه فرهنگ بلنگید و بتوانید اقتصاد را درست کنید. یک عده میگفتند ایشان نباید بیاید. من می گفتم چرا باید بیاید. به من می گفتنند باشد اما به او زنگ می زنند می گویند نباید بیایی.
 
 
--با دسته بندی هنرمندان با عناوین داخلی و لس انجلسی مخالفم. این دسته بندی چرا به وجود آمده؟ انسان ها باید با هم زندگی کنند. نباید جدا باشیم. سلایق گوناگون است. این یک عده که محدویدت میگذارند جاهلند. نمیدانند موسیقی چیست؟ اگر هم می خواهد امنیت برقرار کنند نمیرود با نرم افزار امنیت برقرار کند. یعنی با اتحاد و رضایت مندی مردم. فقط با نفی و ممانعت عمل می کند. این نتیجه اش معکوس است.
 
--- خانم بازیگری رفته بود اروپا و جایزه گرفته بود بدون روسری رفته یا دست داده به آقایی. اینها می گفتند نه حق نداری برگردی. من میگفتم چرا؟ مگر ما مالک مردم هستیم؟ ما نماینده مردمیم. حالا به حکومت رسیدیم باید به مردم خدمت کنیم. اینها می گفتند نباید بیاید. انقدر من نوشتم به وزیر و مسئول و پا فشاری می کردم به من می گفتند چشم اما به او زنگ می زدند می گفتند اگر بیایی فرودگاه میگیریمت. این خاطره تلخ من است که یک انسان را خرد کردیم و آن خانم هم دیگر برنگشت.
 
--- ساختار اجرایی ما پیچیده است و کارها دست یک نفر نیست! یکی به ما زنگ زد گفت کنسرتی قرار بوده برگزار شود بلیط فروخته شده اما در سالن راه نمیدادند. ما زنگ زدیم که بروید ببینید چه خبر است. اینها مجوز داشتند و بلیط فروختند و موقع اجرا مامورها گفتند رییس جمهور گفته لغو بشود! من دیدم خیلی نامردی است. این ها را دعوت کردم. از اندونزی آمده بودند و برای من توضیح دادند و از آنها عذرخواهی کردم.
 
--- من یکبار مسئول مربوطه انتظامی را صدا کردم گفتم چرا ماشین میبرید در خیابون مردم را می گیرید؟ چرا خانم ها را می گیرید؟ من مخالفم. به مردم می گفتند احمدی نژاد گفته و همان ها عکس یک سری خانم ها را که پوشش خیلی نامتعارف داشتند چاپ می کردند و خدمت علما در قم می بردند و به علما می گفتند ما میخواهیم با این ها مقابله کنیم احمدی نژاد مخالف است. من به انها گفتم اگر می خواهید جزوه چاپ کنید و با دلیل و برهان توضیح دهید کدام بهتر است و چرا؟ یک شاخه گل در خیابان به هرکس که می خواهد بدهید تا خودش تصمیم بگیرد.
 
--من به عنوان رییس جمهور بایکوت بودم و تحت فشار بودم.
 
--افرادی که در عرصه هنر هستند. هنرشان را در عرصه انسانی حفظ کنند. کار هنر کار فرهنگی و کار انسانی است. من هیچ وقت تلاش نکردم هنرمندان را وارد عرصه سیاسی خاص بکنم و هیچ وقت نخواستم از آنها استفاده سیاسی بکنم.
 
--احمدی نژاد: قانون داریم برای ممنوعیت خوانندگی زنان؟
بابازاده: مشکل فقهی داریم.
احمدی نژاد: پس قانون نیست.
 
--موسیقی "یک روز خوب میاد" از هیچکس پخش می شود و احمدی نژاد لبخند می زند و در جواب سوالی مبنی بر این که او را میشناسی می گوید: باید بروید سراغ خلاف کارهای اصلی ت ت ت ترورشون کن. (اشاره احمدی نژاد به قطعه جدیدی از هیچکس در آلبوم آخر این خواننده است)
 
--- بیشترین حرف ها را من زدم! دوبار صحبت کردم و مملکت به هم ریخت. یکبار در مجلس، یکبار در مناظره! به من اعتراض می کردند چرا به مردم توضیح میدهی و همه حرف ها را به مردم می گویی.
 
--- یکی از نواهایی که از بچگی در گوش ماست نوای استاد شجریان است. ایشان بر گردن موسیقی و فرهنگ کشور حق دارد. شجریان استاد است. موسیقی تفنگت را زمین بگذار آرمان من است. آرزو دارم همه کارخانه های اسلحه سازی بسته شود.
 
-- احمدی نژاد در جواب به سوال بایکوت شجریان در دوران ریاست جمهوریش با خنده می گوید: بایکوت من در دوران خودم اتفاق افتاد. من به ممنوع کردن و محبوس کردن و محدود کردن هیچکس در هیچ جای دنیا راضی نیستم. توضیح دادم به من خیلی ارتباط ندارد. من شجریان را دوست دارم و دوست داشتم. هرکس در انتخابات به هر کی دوست دارد می تواند رای بدهد. در همان دوران آقای مشایی با ایشان دیدار کرد. ما با کسی مرز ایجاد نکردیم. (احمدی نژاد البته توضیحی درباره دیدار نمی دهد) من معتقدم همه چیز باید شفاف باشد هرکس هر حرفی میزند و هر کاری می کند باید مسئولیتش را بپذیرد.
 
--جزو باورهای قطعی من است که اگر فضا را به هنرمندان بدهیم و آنها را در خلاقیت آزادی مطلق بگذاریم در کمتر از 5 سال تولیدات فرهنگی ایران قله های جهان را فتح می کند. چون هم استعداد ایرانی و هم ذخایر فرهنگی غنی داریم. تصمیم گیرنده ها نگران نباشند اگر مردم را آزاد بگذاریم مردم خراب نمی شوند.
 
--در شورای انقلاب فرهنگی گفتند تعطیلات نوروز را کم کنیم چون تعطیلات زیاد داریم و من مخالفت کردم و قرار شد بروند تحقیق کنند. بعد از دوسال آمدند و متوجه شدند که در همه دنیا تعطیلات بالای 100 روز است و در ایران و یمن زیر 100 روز است. در ایران 68 روز است. من گفتم تعطیلات عید فطر را زیاد کنیم. مخالفت کردند و گفتند در تعطیلات مردم فساد می کنند. من از آن عضو مخالف پرسیدم آیا شما در تعطیلات فساد می کنید؟ جا خورد. ما نباید فکر کنیم ارباب مردم هستیم. نباید خود برتربینی داشته باشیم.خلاصه ما تعطیلات عید فطر را افزایش دادیم.
 
 
کد مطلب: 132538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فاطمه
Denmark
بازم معلوم نیس این کدوم بازی سیاسته ما که تو این چند سال رییس جمهوریت ازت چیزی ندیدیم حالا دیدی روحانی می ره کنار می خوای با ترفند های روخانی به نام آزادی رای بیاری 🤣🤣🤣
عسل
Iran, Islamic Republic of
با این حرفا میخوای همه رای ها رو مال خودت کنی
Iran, Islamic Republic of
والا احمدی‌ نژاد خیلی هاراخونه دارکردوروحانی مردم رامجبوربه فروش خو نه هاشون کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا...
Iran, Islamic Republic of
بچه جون شما هیس😁
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طوره،
Iran, Islamic Republic of
چه حرفی زدی تو خودت حرفتو بسنج بعد بگو که دچارتوهم نشی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا أحمدي نژاد خیلی آدم خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم احمدی همیشه قهرمان بود
Iran, Islamic Republic of
احمد ی نژاد بهتر از روحانی است درود درود براحمدی نژاد
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
روحانی خراب کرده نمی تونه جمع کنه درود بر احمدی قهرمان دوووووووستتتتتتت داریم مرگ بر مخالفانش😃😃😃😃😃
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد هرچی باشه بهترازاون روحانی هست به مردم کمکی نکرده بدتر همه فقیرا فقیرتر شدن
Iran, Islamic Republic of
لایک داری
Iran, Islamic Republic of
احسنت ....هفت خط روزگاره ...نمیدونم شخصیت واقعیش چیه ....با خدمت به مردم اومد ولی دوره دوم گند زد به زندگی مردم ....حالا هم میدونه مردم ایران ،بعضا، فراموش کارن از این آب گل آلود که اصلاح طلبان و روحانی ایجاد کرده داره دنبال ماهی برای خودش میگرده .....به اسم خدمت به مردم میخواد ته مونده حیا و فرهنگ رو هم ازمون بگیره ....مردک احمق فکر کرده یادمون رفته اون دوسال نحس آخر ریاست جمهوری شو
Iran, Islamic Republic of
دهنتا ببند با این نظر دادنت
رضا
Iran, Islamic Republic of
باز هم عوام فریبی دیگه حنا تون رنگی نداره
سعید
Iran, Islamic Republic of
خدا خیر بده احمدی نژاد رو.
بازم نسبت به روحانی بهتر بود... همه بدی هاشون از خوبی هاشون بیشتره... ما انسانیم... ولی یک ذره هوای ملت بیچاره رو داشته باشید
کارخانه
Iran, Islamic Republic of
به نظرم کسی که مشکلی نداره بی پرده حرف میزنه
یاس
Iran, Islamic Republic of
کم حاشیه سازی کنید واسه احمدی نژاد..با این کارا نمیتونید نظر هواداراشو عوض کنید ک کم هم نیستند😊
Iran, Islamic Republic of
مخالفین هم کم نیستند ....ما اون احمدی نژاد سابق رو قبول داریم دو دوره بهش رای دادیم اما دوسال آخر دچار عذاب وجدان شدیم حق الناس به گردن مون موند به خاطر انتخاب غلط مون ....الان که سیصد و شصت درجه ،همه چیزش عوض شده اصلا یه پول سیاه هم قبولش نداریم طرفداری هم ازش نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هشت سال ربیس جمهور بودی وفرصت داشتی فقط تو وروحانی مملکت وثروتهای اون به فنا دادید
Iran, Islamic Republic of
ایول گل گفتی دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم آقای احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
مردم آرامش امنیت شغلی ثبات بازار صدرصد جلوگیری از گرونی سرسام آور مملکت رو میخوان خدا وکیلی خسته شدیم با مشاورها وکارشناسای آب دوغ خیاری ریس جمهورها به ریال وتومان حقوق میگیریم شماهم بازاررو برحسب ریال وتومان باید تنظیم کنی نه با دلار ملت بدبخت خوردو خوراکو مسکن وخودرو رو پرداخت کنند یکاری کردید ی سر بزنید تو اگهیهای دیوار وشیپور همه نونو تو دلالی میبینن چون یا بیکارن دلالن یا کف حقوقین کفاف زندگیشونو نمیده اینور یا املاکی شدن یا خرید و فروش ماشینو لوازم دیگر زندگیو انجام میدن ازدستی میخرند دست دیگه میفروشن خدای اینطور زندگی کردن سخته یا اینکه بدبخت از سرکار میاد حقوق سرکارش کفاف زندگیشو نمیده همون حقوق به ریال خرج با دلار تو مملکتمون مجبور یا آژانس تپسی اسنپ یا مشاور املاک یاخودرو یا خرید و فروش خط گوشی یا لوازم خونه الان دارن کار میکنند اینا واقعیتهای زندگی هستش وواقعیتهای امروز ایران ملت با سیاست چیکار دارن کی ریس جمهور میشه هرکس رای بیشتر آورد که ریس جمهور میشه دوست بزرگوار وگرامی مشگل اینه ملت ترسیدن زندگیشون نچرخه وحقوقه نمیرسونه تا سربرج همه دوجا کار یا دلالی کار میکنند اینه واقعیت آرامش نیست
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تنها ریاست جمهوری بود که به فکر مردم بود واو طبقه محروم را با پرداخت ۵میلیون پیش پرداخت صاحب مسکن کرد واما آنهایی که فقط حرف می زنند ولی عمل نمی کنند عوام فریبی هنر آنهاست
مریم
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد اگه میخا ریس جمهو ر مثل مرد بیا وسط ومشکلات اقتصادی مردم را حل کن که در این مرداب گیر کردنند وفقط جون دارند به نظر من اگه مشکلات اقتصادی حل بشه بهترین کار برای مردم تا بقیه مشکلات ما کسی مثل سردار سلیمانی میخاهیم که واقعا یک مرد تمام به معنا بود ما شما را هم قبول داریم فقط مسولهای محترم به داد این مرد برسید به فکر جا ومقام برای خودتون نباشید
Iran, Islamic Republic of
احسنت ..
فقط یک کلام میگم بینی و بین الله ،به احمدی نژاد فعلی ،اعتماد نکنید از حسن روحانی بدتر شده ...جناح اصلاح طلب براش تره خورد نمیکردن جواب سلام ش رو نمیدادن الان چی شده که هرروز یکی از اونا باهاش جلسه می ذاره...خونه اش میره برای حال و احوال .... باهم دارن یه برنامه هایی میچینن دارن کاسه هاشونو روی هم می ذارن برای این دوره حدید ....خودتون حدیث مفصل بخونین از این مجمل ....خطرناک شده
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی برای ایران زحمت کشید....بی چشم ورو بی انصاف نباشید
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد واقعا برای ملت خیلی زحمت کشید و تلاش کرد...بی انصافی هست بدش کنیم... الهی خدا نگهدارش باشه
Iran, Islamic Republic of
بیا مرد این میدان خودتی بیا دزدها رسوا کن
فرخ ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
در جواب فاطمه میگویم گوه زیادی نخور ، احمدی نژاد اگر کاندید بشه اولین نفر بهش رای میدهم ، در دوره ریاست جمهوری ایشان داشتیم انرژی هسته ای رو پیش می‌بردیم و تحت شدید ترین تحریم ها بودیم وضع از الان خیلی بهتر بود
ایلیا
Romania
کاملا درسته ،الان هیچی نداریم حتی آرامش و آسایش .....
Iran, Islamic Republic of
منکر چندتا کار خوبش نمی شیم...اما حال فعلی افراد مهمه ....حتما باید یه بار دیگه از سوراخ اینها، گزیده بشیم تا بفهمیم این آقا شده هم پیاله ای حسن روحانی ....بابا یه چرتکه بگذارین ببینین چه خبره ...چرا همش از گذشته میگین ....
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
حالا میخواد هر طور شده بیاد.......
Iran, Islamic Republic of
من فقط میخوام بدونم اون روانی که گفته مردم در تعطیلات فساد می کنند کی بود ؟؟؟؟
آخه روانی یعنی چی که مردم در تعطیلات فساد می کنند ؟
واقعا با این طرز تفکر باید این فرد رو فقط در بیمارستان روان بستری کرد ...
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد خیلی مرد خوبیه ما خانه ای که داریم از برکت این اقا هست دستش درد نکنه من با سه تا بچه یتیم گرفتار بودم ان شاءالله خدا سلامتی بده بهتون بده
اکرم
Romania
من شخصا به احمدی نژاد رای میدم
Iran, Islamic Republic of
دست احمدی نژاد درد نکنه خداعمر طولانی و بابرکت به ایشان عطا کنه
United Kingdom
فکر نان باش که خربزه اب است اینها همه جنگ زرگریه برو
منوچهر دانشیار
Iran, Islamic Republic of
هر چی باشه دکتر احمدی نژاد از تمامی روسای جمهور ایران بهتر و مردمی تر بوده بیاد من یکی بهش رای میدم نیاد اصلا در انتخابات شرکت نمیکنم نه خودم نه خانواده ام در 8 سال ریاست جمهوری این آقا کجا اینقدر وضع اقتصادی مردم بد بود که الان هست
Iran, Islamic Republic of
هم اقای احمدی نژاد خوبه و هم اقای روحانی
همینقدر که جنگ نیست ازاد زندگی میکنیم همین خیلیه
دمتون گرم
شما ها هم زود قضاوت نکنین مدیریت کار سختیه این بنده خدا ها کل سعیشون میکنن
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد کاندید شو رای من و خانوادم واسه شماس
علی
Iran, Islamic Republic of
این چه طرز نشستن خبرنگار بود.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادبهترینی
زهرا
Iran, Islamic Republic of
اگراحمدی نژادنبودخیلی ها خانه دار نمی شدندماممنونش هستیم متشکریم
امیر
Iran, Islamic Republic of
هرچی بودازروحانی بهتربود
Iran, Islamic Republic of
سلام احمدی نژاد از روحانی بهتر است
یگانه
Iran, Islamic Republic of
والا احمدی نژاد تا بود برا مملکت خیلی کارا کرد دستش درد نکنه
ازا ده
Iran, Islamic Republic of
این دیوانه راکجای دلمان جابدیم. تو اگه ادم بودی رهبری رابه هم داماد دزدت ترجیح نمیدادی
رضا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد خیلی برای کشور کار کرد.مسکن مردم و جوانان و رونق مناطق محروم توجه به ازدواج جوانان و...از کارهای خوب او بود
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
مگه نمیگی نمیذاشتن و جلوی کارایی که میخواستی بکنی رو میگرفتن؟ پس چرا دوباره برای ریاست جمهوری له له میزنی؟ اگه تو هیچ تقصیری نداشتی و زورت نمیرسیده، الآن برا چی دو باره میخوای رییس جمهور شی؟ که دوباره نتونی؟
خیر. اون ممه رو لولو برد آقای احمدی نژاد. با این عوام فریبی ها دوباره به ریاست نخواهی رسید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
این آقای احمدی نژاد داره از آب گل آلود ماهی میگیره یادم نرفته نفت و 140دلار میفروخت بنزینو گرون کرد. دلار 900 تومن تحویل گرفت تا شش هزار تومان رسوند. یادم نمیره به ما گفت خس و خاشاک میگفتید. قیمتها رو چند برابر کردی گفت گوجه در خونه ما ارزونه حالا از گرونی شکایت داره بگو ببینم سهام عدالت چرا به همه ندادی صاحب کارم داره من ندارم اینه عدالت
mohammad
Canada
ممکن است بعضى از حرف هاى ايشان به مردم خوش آيد ولى در عمل که ميرسد ايشان همانند ديگران از قافله عقب مى مانند و همان رهى را مى روند که ديگران به ترکستان ختم دادند. تجربه چهل و اندى ساله اين را به عموم ثابت کرده است.
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
برای مردم عادی کشور که اینجانب هم احدی از آنان هستم آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور در کشور ایران بوده است (مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه + واگذاری زمین برای باغ چه و باغ و کشاورزی برای همه مردم ایران که حضرت امام خامنه ای با آن مخالفت کردند) بقیه رئیس جمهورها (به غیر از شهید محمد علی رجایی) برای مردم عادی در کشور ایرن چه کاری انجام داده اند؟