۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۵
پیش بینی بورس در هفته آتی

پاییز زودرس در بورس تهران

بازار در انتظار یک اتفاق تازه!
​​​​​​​بورس تهران در این هفته با افت ارزش معاملات و خروج سرمایه مواجه بود، به نظر می‌رسدسرمای پاییز زودرس به بازار سهام پایتخت رسیده باشد.
پاییز زودرس در بورس تهران

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز ،در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع نزولی بود و شاخص برای 3 روز متوالی نزول کرد.  شاخص کل  در حالی که در هفته پیش به نیمه کانال 2.1 میلیونی صعود کرده بود، در هفته اخیر ریزش کرد.

در روز شنبه شاخص کل 21 هزار و 271 واحد پایین آمد و 946 میلیارد تومان  پول حقیقی  از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 5 هزار و 973 واحد افت کرد و 406 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. 

اکوایران در ادامه نوشت: روز دوشنبه شاخص 976 واحد پایین آمد و 83 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. سه‌شنبه شاخص کل 4 هزار و 633 واحد صعود کرد و 221 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. 

در آخرین روز هفته نیز شاخص 308 واحد ریزش کرد و 181 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد.

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهار‌شنبه، شاخص کل 24 هزار و 214 واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص  بورس  منفی 1.1 درصد شود.  شاخص هم وزن  نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 8 هزار و 408 واحد پایین‎‌تر ایستاد و بازدهی منفی 1.1 درصدی را ثبت کرد.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع نزولی بود، میانگین  ارزش معاملات  خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 255 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 130 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 30 درصدی داشته است. 

در مجموع کل هفته هزار و 837 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 367 میلیارد تومان بود. 

بدین ترتیب بازار در این هفته با افت ارزش معاملات و خروج سرمایه مواجه بود و سرمای پاییز زودرس در بازار حس شد. برخی از ناظران پیش بینی کرده بودند که با توجه به تعطیلی روز شنبه معاملات در روز چهارشنبه رونق و رمق چندانی نداشته باشد. تحلیل گران خوشبین معتقدند بازار در سطح فعلی با حمایت مواجه است و با انتشار گزارشات ماهانه و 6 ماهه وضعیت بازار بهبود خواهد یافت. این تحلیل گران معتقدند افزایش قیمت نفت در میان مدت اثر مثبت بر بازار سرمایه خواهد داشت. در مقابل تحلیلگران بدبین بر نشانه‌های بی‌اعتمادی معامله گران انگشت می‌گذارند و معتقدند نبود جریان پول و سطح پایین معاملات نشان می‌دهد که بازار به اتفاق تازه‌ای نیاز دارد که در چشم انداز غایب است. 


کد مطلب: 202895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *