۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵

افزایش ۲۰ درصدی ترافیک شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۲۰ درصدی ترافیک شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.
افزایش ۲۰ درصدی ترافیک شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، صبح امروز - دوشنبه ۳ مهر - ستاد استقبال از مهر برای بررسی وضعیت ترافیکی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت و جمعی از مسئولان حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری شهر تهران و فرماندهان پلیس راهور پایتخت برگزار شد. 

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران، در ابتدای نشست گفت: ما در پنج کارگروه ویژه جلسات اصلی ستاد استقبال از مهر را تشکیل دادیم؛ شناورسازی ساعات مدارس و بار کالا و ... از جمله مصوبات این نشست‌ها بود. از جمله این اقدامات تعیین دستورالعمل‌ها و ابلاغ به نهادهای اجرایی، تشکیل ستاد معین در مناطق ۲۲گانه برای طرح استقبال از مهر، رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مهرماه برای محصلین، تخفیف ۳۰ درصدی برای تمام شهروندان در اپلیکیشن، بهسازی ۵۰ ایستگاه خطوط ویژه، اورهال ۴۳۰ دستگاه اتوبوس، صدور پروانه سرویس مدارس و انتقال ساعت تردد بار کالا به ساعات غیرپیک بود. 

وی افزود: در روز جهانی بدون خودرو در ۲۲ منطقه برنامه‌هایی برگزار شد. گره‌های ترافیکی خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رفع آب‌گرفتی‌ها از جمله اقدامات آن روز بود.

مهدی علیزاده، شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در این نشست اظهار داشت: از روز شنبه ۲ هزار و ۴۷ دستگاه اتوبوس شاغل جاری برای اول مهر داشتیم. روز اول مهرماه اولین متروباس بعد از حدود ۵ سال به صورت آزمایشی تست گرم خود را آغاز کرد و امروز هم دومین دستگاه در خط خاوران آزادی تست گرم خود را آغاز می‌کند. 

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز در نشست امروز گفت: امروز از صبح تا الان در خطوط مترو مشکل خاصی دیده نمی‌شود و امیدواریم پیک صبحگاهی را پشت سر بگذاریم. 

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: برای کنترل وسایل نقلیه باری در صبح از مبدا با توجه به فعالیت سامانه باربر از صبح امروز ممنوعیت ورود کامیون‌های غیر از مواد آرد و سوختی به محدوده‌های ممنوع تهران اتفاق افتاده است و اگر تخلفی پیش بیاید، از طریق پلیس راهور جلوگیری می‌شود. 

محمد علوی‌زاده، معاون سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز در نشست امروز گفت: امسال مشکل سرویس مدارس استثنایی مرتفع شد و دانش‌آموزان این مدارس می‌توانند به صورت رایگان از سرویس استفاده کنند. عوامل گشت سازمان تاکسیرانی در ۶۰ نقطه مستقر هستند و از امروز اطلاعات رانندگان در سامانه بارگذاری می‌شود. 

وی با بیان این که تیپ قرارداد سرویس مدارس هم از امروز در سایت بارگذاری می‌شود، گفت: طرح لاگ هوشمندترین خودروهای تلفنی موظف شدند که بر این اساس در این ماه ۲۰ پرداخت هوشمند داشته باشند تا یک اطلاعات مناسبی از این افراد داشته باشیم. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این نشست گفت: امروز به نسبت شنبه ۲۰ درصد ترافیک صبحگاهی بیشتر شده است. ۳۰۰ مدرسه مهم در معابر اصلی قرار دارند و پلیس راهور سطح مناطق تهران را پوشش ترافیکی می‌هد.

وی افزود: در ۱۶۶ گلوگاه همکاران من حضور دارند و مشکلات را رفع می‌کنند تا ترافیک مضاعف نشود. ۵۱۹۵ اقدام در حوزه مهندسی ترافیک انجام گرفت. اقدام شاخص شهرداری در این حوزه آسفالت و ایمنی بزرگراه‌ها و خیابان‌ها در نیمه اول سال بود‌. در روز اول مهرماه در ۷۹ نقطه طرح جلوگیری از تردد خودروهای سنگین را اجرا کردیم.

کد مطلب: 203416
برچسب ها: ترافیک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *