۰
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

آذربایجان مدعی شد: گذرگاهی امن را برای خروج ارمنی‌ها تضمین می‌کنیم

 مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان گفت: آذربایجان گذردگاه امن و آبرومندانه‌ای را برای ارامنه‌ای که به میل خود قصد ترک منطقه قره‌باغ کوهستانی را دارند، فراهم می‌کند.
آذربایجان مدعی شد: گذرگاهی امن را برای خروج ارمنی‌ها تضمین می‌کنیم

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حکمت حاجی‌اف گفت: آذربایجان کمک‌های بشردوستانه‌ای را به ارمنی‌هایی که مناطق تحت کنترل «شورشیان» تسلیم شده را ترک می کنند، ارائه می‌کند.

حاجی‌اف افزود: اطمینان از ادامه زندگی آذربایجانی‌ها و ارمنی‌ها در کنار هم با عزت، رفاه و احترام متقابل، یک اصل مهم برای چشم انداز باکو است.

وی با تاکید بر پیام جمهوری آذربایجان به ساکنان محلی قره باغ مبنی بر اینکه امنیت آنها تضمین شده است، ادامه داد: باکو به آزادی رفت و آمد و خواسته افرد احترام می‌گذارد.

قره باغ کوهستانی، منطقه‌ای کوچک که جمعیتی اغلب ارمنی تبار را در خود جای داده است در دهه ۱۹۹۰ میلادی و نیز سال ۲۰۲۰ دوبار به کانون جنگی تمام عیار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تبدیل شد.

نبرد میان دو سوی این مناقشه اواخر ماه جاری در پی تشدید اختلافات بر سر بسته ماندن دالان لاچین و نیز انتخاب رئیس جدید و جدایی‌طلب جمهوری خودخوانده قره باغ از سر گرفته شد.

این نبرد که گمان می‌رفت به سومین جنگ تمام عیار میان دو طرف منجر شود با تهاجم برق آسای نظامیان آذربایجانی به یک پیروزی بزرگ برای باکو تبدیل شد.

نیروهای جدایی طلب به واسطه توافقی با جمهوری آذربایجان پذیرفتند که سلاح بر زمین بگذارند و تشکیلات دولتی اداره کننده این منطقه را به کلی منحل کنند.

کد مطلب: 203712
برچسب ها: آذربایجان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *